همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است؛

حضور حماسی و پرشور مردم خوزستان پای صندوق‌های رای

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان آغاز شد که از همان ساعات اولیه صبح شاهد تشکیل صف‌های طولانی رأی در حوزه‌های رأی گیری بودیم.
کد خبر: ۳۸۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ - 21February 2020

حضور حماسی و پرشور مردم خوزستان پای صندوق های رای

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان آغاز شد که از همان ساعات اولیه صبح شاهد تشکیل صف‌های طولانی رأی در حوزه‌های رأی گیری بودیم.

در انتخابات امسال در خوزستان سه میلیون و ۵۶۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند. از این تعداد ۲۰۳ هزار نفر رأی اولی هستند.

در انتخابات امروز (دوم اسفند) سه هزار و ۱۴۱ شعبه اخذ رأی در استان مستقر شده‌اند که از این تعداد ۸۹۰ سیار و مابقی شعب ثابت است.

«علی حسین حسین زاده» رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه از مجموع سه هزار و ۱۴۱ شعب اخذ رأی، یک هزار و ۲۰۰ شعبه دارای افراد هیأت‌های اجرایی هفت نفره هستند، اظهار داشت: تمامی مجریان انتخابات در سطوح مختلف آموزش‌های لازم را دیده‌اند و انتخابات از ساعت هشت صبح و تا ۱۰ ساعت بعد از آن ادامه دارد که با مجوز وزارت کشور این ساعت قابل تمدید است.

حسین زاده افزود: در انتخابات امسال احراز هویت رأی دهندگان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این سیستم به بانک اطلاعاتی ثبت و احوال و وزارت کشور متصل هستند و در مناطقی که میزان سرعت اینترنت پایین است احراز هویت به صورت آفلاین، رأی گیری انجام و در فرمانداری‌ها احراز هویت ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر نامزد موفق به کسب ۲۰ درصد آرا انتخابات شود، پیروز انتخابات است، گفت: رأی دهندگان با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به شعب اخذ رأی مراجعه کنند و برای رأی دادن فقط به شماره ملی نیاز می‌باشد و تمامی تمهیدات انجام شده افرادی که شناسنامه ندارند ظرف یک تا ۲ ساعت برای آنها شناسنامه المثنی صادر شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: با تمامی تخلفات انتخاباتی برخورد می‌شود و در وهله اول به نمایندگان تذکر و در صورت تکرار و اصرار به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.

استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ صبح امروز همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۱۴۱ شعبه اخذ رأی خوزستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار