وال استریت ژورنال:

FATF امروز ایران را در فهرست سیاه قرار می دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) درنظر دارد ایران را در فهرست سیاه خود بگنجاند.
کد خبر: ۳۸۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ - 21February 2020

FATF امروز ایران را در فهرست سیاه قرار می دهدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» به نقل از مقام‌های آمریکا و کشورهای متحد آمریکا مدعی شد که «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) درنظر دارد روز جمعه ایران را در فهرست سیاه قرار دهد.

این روزنامه آمریکایی اعلام کرد که اتخاذ این تصمیم از سوی کارگروه مذکور متعاقب پیوستن کشورهای اروپایی به آمریکا صورت گرفته است.

بنابر این ادعا، کارگروه ویژه اقدام مالی مطابق با این تصمیم جدید تراکنش‌های مالی با ایران را به شدت تحت نظر خواهد داشت و فشار بر بانک‌ها و شرکت‌های معدودی که همچنان در حال همکاری با ایران هستند، تشدید خواهد کرد.

وال‌استریت‌ژورنال همچنین مدعی شد که دولت‌های کشورهای اروپایی تا همین اواخر از پیوستن به کارزار فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران خودداری می‌کردند.

اما اکنون منابع مورد استناد این روزنامه مدعی شده‌اند که طی هفته‌های گذشته مقام‌های کشورهای اروپایی به وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند که دولت‌های متبوع آنها از اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه جدید از سوی این کارگروه علیه نظام مالی ایران حمایت می‌کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار