دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب گسترده «جشن ملی» ملت ایران در رسانه‌های خارجی/ مشارکت ایرانی‌ها در «انتخابات» نشانگر حمایت از حکومت است

پوشش خبریِ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و بازتاب گسترده اخبار این حماسه ملی در رسانه‌های خارجی از نکات قابل توجه انتخابات دوم اسفندماه بود.
کد خبر: ۳۸۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ - 22February 2020
بازتاب گسترده رسانه‌های خارجی از انتخابات دوم اسفندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته (دوم اسفندماه) با حضور پر شور مردم کشورمان در ۲۰۸ حوزه انتخابی برگزار شد.
 
پوشش و بازتاب گسترده رسانه‌های خارجی از این رویداد از نکات قابل توجه این انتخابات بود؛ العهد، المیادین، المنار، الجزیره، بی‌بی‌سی، رویترز، آسوشیتدپرس، دویچه‌وله، وال استریت ژورنال از جمله این رسانه‌ها بودند.
 
پایگاه خبری العهد لبنان از نخستین رسانه‌هایی بود که به بازتاب انتخابات دوم اسفندماه پرداخت؛ این پایگاه خبری نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای انتخابات را یک «تکلیف شرعی» خواندند و روز انتخابات را روز جشن ملی توصیف کردند.
 
شبکه المیادین تاکید کرد که شهادت سردار سلیمانی بر حضور گسترده مردم ایران در انتخابات تأثیر گذاشته است.
 
المنار نیز با اعلام این خبر که امام خامنه‌ای رأی خود را به صندوق انداختند، گفت: امام خامنه‌ای انتخابات در ایران را مرتبط با منافع ملی قلمداد کردند.
 
شبکه الجزیره در گزارش خود در خصوص یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت مردم ایران در انتخابات را گسترده توصیف کرد.
 
بی‌بی‌سی درباره انتخابات ایران با اشاره به اینکه ایرانیان در انتخاباتی رای می‌دهند که به صورت گسترده‌ای انتظار می‌رود نتیجه آن مجلسی بیشتر اصولگرا باشد که به رهبر ایران وفادار هستند، اعلام کرد که این انتخابات، نخستین انتخاباتی است که پس از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا برگزار می‌شود.
 
رویترز با اشاره به اینکه کسب کرسی‌های بیشتر مجلس توسط محافظه‌کاران به آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ نیز کمک زیادی خواهد کرد، نوشت: با افزایش فشار‌ها علیه ایران در سطح جهانی و همچنین مشکلات اقتصادی در داخل، انتخابات پارلمانی ایران یک همه‌پرسی درباره نحوه مدیریت بحران‌های سیاسی و اقتصادی رهبران ایران به شمار می‌رود.
 
آسوشیتدپرس با بیان اینکه هفت هزار نامزد برای ۲۹۰ کرسی مجلس ایران رقابت می‌کنند، نوشت: «تنش‌ها با آمریکا می‌تواند [اصولگرایان] را به دلیل بی‌اعتمادی طولانی مدتی که به غرب داشتند، تقویت کند.»
 
دویچه‌وله آلمان نیز اعلام کرد: علی‌رغم وجود برخی نارضایتی‌ها از مشکلات اقتصادی که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا پدید آمده، تحلیلگران می‌گویند مشارکت ایرانی‌ها در انتخابات نشان‌دهنده حمایت آن‌ها از حکومت کنونی خواهد بود؛ دویچه‌وله همچنین با بیان اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اولین کسی بود که در تهران رأی خود را به صندوق انداخت، نوشت: «[آیت‌الله]خامنه‌ای رأی دادن را فریضه شرعی ایرانی‌ها دانسته و از آن‌ها خواست هرچه سریعتر این کار را انجام دهند.»
 
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی با عنوان «چرا انتخابات ایران مهم است» نوشت که این روزنامه در ابتدای گزارش خود به توصیف ساختار سیاسی ایران بویژه مجلس پرداخته است که قوانین و بودجه را تصویب می‌کند و می‌تواند به مثابه وزنه‌ای در مقابل رئیس جمهور از طریق استیضاح وزرا و رد لوایح عمل کند.
 
انتهای پیام/ ۴۲۱
نظر شما
پربیننده ها