دمشق:

آمریکا از شکست تروریست‌های مورد حمایتش در سوریه عصبانی است

یک مقام وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که عصبانیت آمریکا از بازگشت کامل امنیت و زندگی عادی به حلب به دلیل سرخوردگی این کشور از شکست عمال تروریست آن در سوریه است.
کد خبر: ۳۸۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ - 22February 2020

آمریکا از شکست تروریست‌های مورد حمایتش در سوریه عصبانی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، دولت سوریه روز شنبه تأکید کرد که عصبانیت ایالات متحده از بازگشت چرخه زندگی به حالت عادی در حلب ناشی از سرخوردگی و تلخی ناشی از شکست پروژه واشنگتن برای گسترش تروریسم و هرج و مرج در سوریه است و این به خودی خود انگیزه‌ای برای سوری‌ها محسوب می‌کند تا بقایای تروریست‌ها و حامیان آن‌ها را تا آزادسازی آخرین وجب از سر زمین خودادامه دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک مقام رسمی وزارت امور خارجه این کشور آورده است: «عجیب نیست که دولت آمریکا نسبت به بازگشت چرخه زندگی به حالت عادی در حلب، باز شدن مسیر‌های حمل و نقل و از سرگیری پرواز‌ها به فرودگاه بین المللی حلب ابراز ناراحتی می‌کند، در حالی که به کاهش درد و رنج غیرنظامیان کمک کرده است به خصوص که این اقدام‌ها به دنبال شکست‌های تحقیر آمیز عمال آن‌ها از میان گروه‌های تروریستی در برابر پیشروی ارتش سوریه و برقراری کامل امنیت در شهر حلب انجام شده است».

این مقام سوری افزود: «عصبانیت و ناراحتی ایالات متحده به دلیل احساس ناامیدی و تلخی است که از شکست پروژه خود در سوریه برای گسترش تروریسم و هرج و مرج دارد و این به خودی خود انگیزه‌ای است برای سوری‌ها تا به تعقیب بقایای تروریست‌ها و حامیان آن‌ها تا آزادسازی آخرین وجب از جمهوری عربی سوریه از وجود تروریسم و حضور غیر قانونی بیگانگان ادامه دهند و امنیت و ثبات را به اقصی نقاط آن بازگردانند».

این مقام سوری تاکید کرد: اظهارات اخیر آمریکا نشان داد که دولت آمریکا تعادل خود را از دست داده است و دیگر ساده‌ترین ادبیات گفت‌وگو را به نمایش نمی‌گذارد. وقاحت واقعی در سیاست‌های این دولت در حمله به دیگران و مداخله در امور آن‌ها و استفاده از کثیف‌ترین ابزار از جمله از تروریست‌ها برای خدمت به پروژه‌های خود به قیمت خون مردم و رنج آن‌ها است و وقتی که دولت آمریکا از حقوق بشر حرف می‌زند ریاکاری و گستاخی نشانه بارز سیاست‌ها و رفتار‌های این دولت است.

ارتش سوریه در عملیات اخیر خود در حلب و ادلب، موفق شده است بیش از ۸۰۰ کیلومتر مربع را از تروریست‌ها پس گرفته و پاکسازی کند که این اتفاق با مخالفت آمریکا و حامیان گروه‌های تروریستی همراه بوده که خواهان توقف این عملیات و تداوم وضعیت هرج و مرج در بخش‌هایی از خاک سوریه هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار