یاران «احمد زارعی» گردهم آمدند/ تلاش برای جبران یک غفلت

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در آیین بزرگداشت یادوخاطره شهید احمد زارعی تأکید کرد: می‌توان امید داشت که با برنامه‌هایی از این دست اندکی از غفلت‌های ما درباره این شاعر شهید را جبران کند.
کد خبر: ۳۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸ - 14January 2015

یاران «احمد زارعی» گردهم آمدند/ تلاش برای جبران یک غفلت

به گزارش دفاع پرس، آئین «ستاره احمد» به منظور بزرگداشت شاعر شهید احمد زارعی عصر امروز شنبه 20 دیماه در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از همرزمان، همراهان، دوستان و خانواده این شهید بزرگوار برگزار شد، محسن مومنی شریف در سخنانی با اشاره به اینکه «از ارادتمندان کوچک این شهید هستم و در اواخر عمر ایشان فرصت آشنایی را به دست آوردم» تأکید کرد: ما در شناساندن شعید زارعی غفلت کردهایم و حق او بیش از اینها بودهاست. بعید هم میدانم بتوانیم اتفاق ویژهای را در این زمینه رقم بزنیم چراکه سالها از آن غافل بودهایم اما بازهم میتوان امید داشت که با برنامههایی از این دست اندکی از غفلتها را جبران کنیم.

رئیس حوزه هنری در ادامه در توصیف روحیات شهید زارعی گفت: او آدم باورمندی بود و به تعبیری از همان هنرمندانی بود که قرآن آنها را ستوده است. زارعی تنها شاعر نبود و تنها دم از ادبیات نمیزد بلکه اهل مجاهده و فعالیتهای اجتماعی هم بود.

مومنی افزود: او از باورمندان مکتب ادبی انقلاب بود و اگر امروز در جمع ما میبود خوشحال میشدیم که این مکتب را برای نسلهای امروز و آینده هم تبیین کند اما حیف که عمرش کفاف نداد.

وی با اشاره به خاطرهای از شهید زارعی ادامه داد: خاطرم هست در کنگره شعری در خرمشهر احمد زارعی در جمعی برافروخت و گفت امروز وقت گفتن شعر جمالی نیست، باید شعر جلالی بگوییم. همین برافروختن هم سبب شد تا تعداد از شاعران حاضر در آن جمع تا چند روز بعد آثار متفاوتی بگویند. زارعی اگر امروز میبود از این دست آموزشها بسیار برای ما داشت.

مومنی در پایان ضمن سپاس از متولیان برگزاری این همایش اظهار امیدواری کرد که این آیین در سالهای بعد با شکوه بیشتری برگزار شود.

احمد زارعی فضیلتی منتشر است

مصطفی محدثی خراسانی از شاعران باسابقه و از متولیان برگزاری این بزرگداشت سخنران بعدی بود که در سخنانی کوتاه گفت: امروز این توفیق را داریم که از حماسهای از غزل، عشق، عرفان، فلسفه، شعر و شعور به نام احمد زارعی را مرور کنیم. خدا را شاکرم که این توفیق دست داد تا با برگزاری این نشست بخش کوچکی از غفلتها درباره این شاعر عزیز را جبران کنیم.

محدثی خراسانی افزود: البته و به رغم تمام غفلتهای نباید فراموش کرد که احمد زارعی جانی گسترش یافته و فضیلتی منتشر است. او امروز در جان شاگردان با واسطه و بیواسطهاش حضور دارد. در فضای رسانههایی که بنبانگذار بخشی از زیرساختهای آنها بود جریان دارد، در جان تمام کودکان مسلکان بلوچ روح او ساری و جاری است.

وی ادامه داد: اینجا آمدن نا تنها از بانیان و همراهان برگزاری این رویداد سپاسگذاری کنم و امیدوارم فضای امروز جمع ما باعث شادی روح احمد زارعی باشد.


منبع:مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار