مومنی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

تلاش منطقه‌ای برای کنترل قاچاق مواد مخدر از مبدأ/ نصب ایکس‌ری‌های بومی در جاده‌های کشور

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اجلاسیه ایران، افغانستان و پاکستان (GPC) به دنبال کنترل قاچاق مواد مخدر از مبدأ است.
کد خبر: ۳۸۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۵ - 24February 2020

تلاش منطقه‌ای برای کنترل قاچاق مواد مخدر از مبدأ/ نصب ایکس‌ری‌های بومی در جاده‌های کشور«اسکندر مومنی» دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اجلاسیه سه‌جانبه ایران، افغانستان و پاکستان (GPC) اظهار داشت: این اجلاسیه یک ابتکار ثابت شده منطقه‌ای در سازمان ملل است.

وی ادامه داد: این سه کشور به صورت مستمر تلاش می‌کنند تا قاچاق مواد مخدر را در مبدأ کنترل کنند و کشور چین هم تمایل خود را برای پیوستن به این اجلاسیه اعلام کرد.

مومنی با اشاره به حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای به‌خصوص آمریکا در افغانستان گفت: این کشور‌ها به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه هستند و به قاچاق مواد مخدر کمک می‌کنند.

نصب دستگاه‌های ایکس‌ری ساخت داخل در جاده‌های کشور

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه درباره نصب دستگاه‌های ایکس‌ری ساخت داخل در مبادی ورودی کشور گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شدند دستگاه‌هایی را در داخل کشور بسازند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون از این دستگاه‌ها در مسیر اصفهان، نائین به یزد به‌کارگیری شده و اولویت ما استفاده از دستگاه‌های ایکس‌ری ساخت داخل است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار