آغاز دوباره عملیات ارتش سوریه؛ دو روستا در جنوب ادلب آزاد شد

ارتش سوریه پس از چند روز وقفه بار دیگر عملیات آزادسازی استان ادلب و حلب را از سر گرفت و توانست بخش‌های دیگر از خاک این کشور را آزاد کند.
کد خبر: ۳۸۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳ - 23February 2020

آغاز دوباره عملیات ارتش سوریه؛ دو روستا در جنوب ادلب آزاد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، ارتش سوریه و همپیمانان از صبح امروز پس از چند روز وقفه عملیات خود را در منطقه «جبل الزاویه» در جنوب استان ادلب از سر گرفتند و در یک درگیری شدید عصرهنگام توانستند دو روستا را آزاد کنند.

به نوشته خبرگزاری سانا، روستا‌های «شیخ دامس» و «حنتوتین» در غرب شهر «معرة النعمان» و در مجاورت بزرگراه «ام-۵» به کنترل ارتش سوریه در آمده است و نیرو‌های سوری و همپیمانان در حال تعقیب تروریست‌ها در روستا‌های مجاور هستند.

عملیات در این محور به همراه بمباران هوایی جنگنده‌های روسی و سوری از صبح آغاز شده بود، اما تروریست‌ها با سلاح‌هایی که در روز‌های گذشته از سوی ترکیه به دست آنان رسیده بود، به شدت مقاومت کردند.

وبگاه العربی الجدید به نقل از منابع معارضان سوریه نوشت یک کاروان نظامی ترکیه نیز امروز صبح از گذرگاه «کفرلوسین» وارد سوریه شد و به سمت منطقه «جبل‌الزوایه» حرکت کرد که جنگنده‌های روسی و سوری نیز در این میان اطراف این کاروان نظامی را بمباران کردند.

منابع سوری گفتند که هدف این کاروان ورود به شهر «کفر نبل» و ایجاد یک پایگاه دیده‌بانی جدید بود. این شهر در مسیر پیشروی ارتش سوریه قرار گرفته است.

جنگنده‌ها و توپخانه ارتش سوریه از شب گذشته و پیش از آغاز عملیات زمینی به شدت مواضع تروریست‌ها را در «کفرسجنه»، «شیخ دامس»، «حاس»، و به خصوص شهرک «کفرنبل» و دیگر مناطق را بمباران کردند. منطقه «جبل الزاویه» ۳۵ روستا دارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواسته است که مانع ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب شود وگرنه ترکیه به حملات نظامی متوسل خواهد شد. در مقابل روسیه نیز از ترکیه خواسته است به تعهدات خود ذیل توافق سوچی عمل کند. این توافق از آنکارا می‌خواهد تروریست‌ها را از معارضان جدا کرده و آن‌ها را از منطقه امن تعیین شده در این توافق دور کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار