مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

دوران دفاع مقدس یک دانشگاه جامع بود

سردار «عباس یوسفی» گفت: دوران دفاع مقدس یک دانشگاه جامع بود که همه دروس در آن به صورت شفاهی، عملی و معنوی تدریس شد.
کد خبر: ۳۸۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ - 24February 2020

دوران دفاع مقدس دانشگاهی بود که همه دروس در آن به صورت شفاهی، عملی و معنوی تدریس شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، جلسه‌ بررسی روند ساخت پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع دفاع مقدس اهواز امروز در سالن جلسات ادار‌ه‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد. 

سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در این جلسه ضمن تبریک روز مهندس و تقدیر از مدیر و کارکنان واحد مهندسی اداره‌کل اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یک دانشگاه جامع بود که همه دروس در آن به صورت شفاهی، عملی و معنوی تدریس شد.

وی افزود: شاید شیوه تدریس دروس دانشگاه بزرگ دفاع مقدس تغییر کرده باشد، اما ماهیت و محتوای دروس آن دوران برای ده‌ها نسل دیگر کاربرد و تاثیر دارد.

این مسئول گفت: نقش مهندسی در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی بود که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است. ساختن پل‌های متعدد و البته ضروری در مناطق مختلف خشکی و آبی، راه سازی های پیچیده در مناطق گوناگون و حتی شکل معماری و سنگر سازی جهت مکان‌های مختلف درمانی، اورژانسی و بسیاری موارد دیگر از جمله نقش برجسته امور فنی و مهندسی در زمان جنگ تحمیلی بود.

یوسفی خطاب به کارکنان مهندسی شاغل و ناظر در پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: دغدغه شما در تکمیل همین پروژه که مطالبه خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگر است نشان از ادامه روند همان دانشگاهی است که نسل مهندسی قبل از شما در خط های مقدم، دروس عملی اش را پاس کردند و نمره قبولی گرفتند و شما نیز با توجه به تلاش‌هایی که در راستای طرح های مهندسی حوزه دفاع مقدس دارید، بی‌شک بالاترین نمره را از درگاه پروردگار که استاد همه درس‌هاست، خواهید گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار