سردار رضایی:

پاکستان تروریست‌ها را به مرزبانی ایران تحویل دهد/ تروریست‌ها از تسلیحات آمریکایی استفاده می‌کنند

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به عملیات تروریستی اخیر و همزمان با انتخابات در مرز‌های شرقی کشور گفت: از پاکستان انتظار داریم که تروریست‌ها را دستگیر کند و تحویل مرزبانان کشورمان دهد.
کد خبر: ۳۸۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ - 24February 2020

پاکستان تروریست‌ها را دستگیر و تحویل مرزبانی دهدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتباطات خوبی با پاکستان ایجاد کرده‌ایم و یگان‌هایی از آن‌ها در منطقه مرزی مستقر هستند، اما باز هم شاهد عملیات تروریستی هستیم.

وی افزود: همزمان با برگزاری انتخابات و حفاظت نیروی انتظامی از این پروسه، مراقبت از مرز‌ها نیز برقرار بود که اهداف حمله تروریستی خنثی و تلفاتی نیز به آن‌ها وارد شد که دو نفر از مرزبانان کشورمان هم در این عملیات‌ها به شهادت رسیدند.

سردار رضایی اضافه کرد: پس از بررسی مشخص شد که این مزدور‌ها از تجهیزات جدید ساخت آمریکا برای انجام حمله تروریستی علیه مرزبانان کشورمان استفاده می‌کردند که تازگی به آن‌ها تحویل داده شده است.

وی یادآور شد: در همین روز یک کشتی در دریای عمان با یک میلیون لیتر سوخت قاچاق توقیف و در شش نقطه از شرق کشور یک و نیم تُن مواد مخدر کشف و در حوزه خلیج فارس هم شش تُن کالای قاچاق کشف شد.

فرمانده مرزبانی با اشاره به وضعیت مرز‌های غرب کشور گفت: هرگونه تردد غیرمجاز در مرز جرم محسوب می‌شود و مرزبانان موظف به کنترل و مدیریت تردد‌ها هستند.

وی تأکید کرد: کولبری که در مسیر قانونی و در زمان مشخص اقدام به فعالیت کند، مورد حمایت است، اما کسی که از دره‌ها تردد می‌کند، یک جرم مرتکب می‌شود و اگر با سلاح تردد کند، جرمی دیگر و اگر هم اقدام به جابجایی کالای قاچاق و ضد فرهنگی کند، جرم دیگری مرتکب شده و قاچاقچی محسوب می‌شود.

سردار رضایی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط باید بازارچه‌های مرزی را ساماندهی کنند و ما هم از هر حرکتی که در راستای رفاهیات مرزنشینان باشد، حمایت و استقبال می‌کنیم، گفت: مرزنشینان را از خود می‌دانیم، اما نه مرزنشین و نه ملت ایران به ما این اجازه را نمی‌دهد که با مخلان امنیت مماشات کنیم.

سردار رضایی مطالبات خود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم مطرح کرد و یادآور شد: انتظار داریم طرح تقویت مرزبانی که با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده است، در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید نیازمندی‌های مرزبانی بیشتر تأمین شود و ارائه خدمات به مرزبانان افزایش یابد، افزود: مطالعات ایجاد خانه‌های سازمانی برای خادمان مرز‌های کشور انجام شده و ضروری است که با همراهی بخش‌های مختلف به سرانجام برسد.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه نباید اینگونه باشد که مرزبان ما یک ماه نتواند به منزل و نزد خانواده خود بازگردد، اظهار داشت: ما نباید مشکل جاده‌های مرزی، دسترسی به آب و برق داشته باشیم و انتظار می‌رود رفاهیات اولیه پاسگاه‌های مرزی تأمین شود.

وی با تأکید بر ضرورت پیگیری مطالبات به‌حق مرزبانی از سوی رسانه‌ها اضافه کرد: باید تأمین ابزار‌های اولیه تکنولوژی متناسب با مرز ادامه پیدا کند و نیازمندی‌های اشراف در دریا‌ها با بهره‌گیری از شناور‌های مؤثر در دستور کار قرار گیرد.

سردار رضایی عنوان کرد: از دولت و ریاست جمهوری هم انتظار داریم که وقتی طرحی در حوزه مرزبانی از سوی دولت به بخش‌های مرتبط ابلاغ می‌شود، آن را به سرانجام برساند؛ چون امروز مرزبانی نقش مؤثری در امنیت ملی و داخلی، روابط بین‌الملل و اقتصاد کشور دارد و نتیجه کار آن‌، آرامش و آسایش مردم است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها