سردار دهقان:

متحدان خود را از اقدام علیه آمریکا منع نمی‌کنیم/ توسعه برنامه موشکی ایران ادامه می‌یابد

مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه انتقام نهایی از آمریکا در طول زمان و با هدف بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه اتفاق خواهد افتاد، گفت: دلیلی نمی‌بینم که به متحدانمان دستور دهیم اقدامی کنند؛ اما آن‌ها را از اقدام نیز منع نمی‌کنیم.
کد خبر: ۳۸۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ - 24February 2020

سردار دهقان: با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم/ انتقام سخت در طول زمان اتفاق خواهد افتادبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «حسین دهقان» مشاور فرمانده معظم کل قوا و وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا، مشکلات اقتصادی ایران و تأثیر آن بر بودجه نظامی ایران اظهار داشت: بودجه دفاعی کشور و سازمان‌های نظامی ایران کاهش نیافته است.

وی گفت: «امروز به مراتب شرایطمان از نظر نظامی نسبت به سه سال پیش که «دونالد ترامپ» روی کار آمد در همه ابعاد بهتر است، از نظر تجهیزات، پرسنل و سازمان‌ها و اگر دوباره ترامپ انتخاب شود در پنج سال آینده باز هم بهتر خواهیم شد.»

مشاور فرمانده معظم کل قوا در ادامه گفت: «از زمانی که داعش درست شد و ناامنی افزایش یافت، ما از همه ظرفیتمان برای سازماندهی، آموزش و مشاوره به متحدانمان استفاده کرده‌ایم.»

فایننشال تایمز در ادامه با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی و تاثیر آن بر روی متحدان ایران در منطقه به نقل از سردار دهقان نوشت که ایران از توسعه برنامه موشکی خود و حمایت از متحدان خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود: «با آمریکا به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم؛ هرچند که از یک جنگ همه‌جانبه نیز دوری خواهیم کرد.»

سردار دهقان همچنین در ادامه این گفت‌وگو همچنین تاکید کرده که سیاست‌های ترامپ در نهایت به سود ایران خواهد شد چرا که باعث تقویت احساسات ضدآمریکایی می‌شود و این مساله باعث تقویت نیرو‌های متحد ایران در منطقه خواهد شد.

وزیر سابق دفاع ایران اضافه کرد: «استراتژی ایران برای آن‌ها هزینه دارد، برای ما هم هزینه دارد. اما چه کسی اکنون برنده است؟ امروز ما معتقدیم که نفوذ ما در منطقه علی‌رغم فشار‌های آمریکا افزایش یافته است. ما هرگز متحدان خودمان را در منطقه رها نمی‌کنیم. ما بازیگر نیستیم، ما انقلابی هستیم.»

سردار دهقان در پاسخ به سوالی درباره اتهامات آمریکا و اسرائیل مبنی بر اینکه ایران به حزب الله لبنان و شبه نظامیان عراقی کمک می‌کند تا موشک مونتاژ و تولید کنند، گفت: «اگر آن‌ها از ما کمک بخواهند ما کمک می‌کنیم».

وی در ادامه درباره بحث انتقام ایران از آمریکا در پی ترور سردار سلیمانی و موضوع خروج نظامیان آمریکایی از منطقه عنوان کرد: انتقام نهایی در طول زمان و با هدف بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه اتفاق خواهد افتاد. تهران نیز هیچ حمله‌ای علیه آمریکا انجام نمی‌دهد، مگر اینکه پاسخ به اقدام آمریکا علیه ایران باشد.

سردار دهقان همچنین خاطرنشان کرد: هیچ دلیلی نمی‌بینم که به متحدانمان دستور دهیم اقدامی کنند؛ اما آن‌ها را از اقدام نیز منع نمی‌کنیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در پایان تأکید کرد: «ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست، اما مذاکره هم بی‌معنی است. واشنگتن فکر می‌کند ما در موضع ضعف هستیم و نیاز به مذاکره داریم. آمریکا می‌خواهد با ما مذاکره کند تا بگوید چرا شما موشک دارید؟ چرا در منطقه هستید؟ و چرا توانایی نظامی دارید؟ درباره این‌ها چه مذاکره‌ای می‌توانیم بکنیم؟»

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار