دادگاه شیخ زکزاکی به اردیبهشت سال آینده موکول شد

منابع مطلع اعلام کردند که دادگاه رهبر جنبش اسلامی نیجریه به اوایل اردیبهشت سال آینده موکول شده است.
کد خبر: ۳۸۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ - 24February 2020
دادگاه شیخ زکزاکی به اردیبهشت سال آینده موکول شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بر اساس اعلام منابع مطلع، دادگاه علامه شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه به ۲۳-۲۴ آوریل (چهار و پنج اردیبهشت) سال آینده موکول شده است.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که علامه زکزاکی و همسرش با وجود بیماری وخیم باید تا اردیبهشت ماه در زندان کادونا بمانند.

 جلسه استماع دادگاه شیخ زکزاکی که پنجشنبه سه هفته پیش برگزار و به او اجازه داده شد به پزشکانش دسترسی داشته باشد.

طبق این گزارش، دسترسی پزشکان به شیخ زکزاکی بعد از آن صورت گرفت که وکلای او استدلال کردند پزشک شیخ در زندان اعتراف کرده قادر نیست به شرایط پزشکی ایشان رسیدگی کند.

یکی از چشم‌های رهبر جنبش اسلامی نیجریه بینایی‌اش را از دست داده و چشم دیگر وی نیازمند درمان است. علاوه بر این، سطح سرب و کادمیم در خون وی بالا گزارش شده است.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش در حمله نیروهای امنیتی نیجریه در سال ۲۰۱۵ زخمی شدند. علی‌رغم آنکه دادگاه عالی نیجریه حکم به آزادی شیخ زکزاکی و همسرش داده آنها از آن سال به بعد در زندان هستند.

«کمیسیون حقوق بشر اسلامی» که نهادی مستقر در لندن است از مقام‌های نیجریه خواسته شیخ زکزاکی و همسرش ایشان را آزاد کنند. این کمیسیون محاکمه ایشان را سیاسی دانسته است.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی تأکید کرده رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش باید طبق قوانین داخلی نیجریه و همچنین قوانین بین‌المللی از زندان آزاد شوند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها