فرمانده نزاجا:

استمرار تحرک در یگان‌های نظامی مهمترین مؤلفه آمادگی رزمی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش ارتقای تحرک، کارآمدی و استمرار تحرک در یگان‌های نظامی را مهمترین مؤلفه در ارتقای آمادگی رزمی دانست.
کد خبر: ۳۸۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ - 25February 2020

استمرار تحرک در یگان‌های نظامی مهمترین مؤلفه آمادگی رزمی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در سومین جشنواره «ارتقای تحرک نیروی زمینی ارتش» در جمع فرماندهان و کارکنان آماد و پشتیبانی یگان‌های این نیرو اظهار داشت: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب فرمانده نیروی زمینی ارتش، استمرار عملیاتی است و منظور از استمرار عملیاتی، همان استمرار تحرک است که از خود تحرک مهم‌تر است.

وی ادامه داد: ارتقای تحرک، کارآمدی و استمرار تحرک در یگان‌های نظامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مهمترین مؤلفه در ارتقای آمادگی رزمی است.

فرمانده نزاجا تأکید کرد: استمرار تحرک یعنی تجهیزاتی که سال‌های بسیار طولانی از ساخت آن می‌گذرد، ولی با همت جوانان مؤمن، متعهد و متخصصین داخلی می‌تواند در تمامی ماموریت‌ها حاضر بکار و مورد استفاده قرار گیرد، امروز در سطح یگان‌های نزاجا ما شاهد آن هستیم که هوانیروز ازجمله یگان‌های بارز در این حوزه است.

امیر حیدری با اشاره به تولید قطعات در کارخانجات شهید زرهرن و صنایع یا علی (ع) و استفاده آن در چرخه دفاعی، خاطرنشان کرد: امروز در حوزه رزم زمینی و بخصوص در تولید قطعات مربوط به هوانیروز و تجهیزات سنگین و فوق سنگین به دستاورد‌های مطلوبی دست یافته‌ایم و می‌توانیم اعلام کنیم که در حوزه ارتقای تحرک، دست بیگانگان را کاملاً قطع کرده و به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد و متخصص می‌تواند در تحرک و ارتقای سطح آمادگی رزمی یگان‌های نظامی تأثیر مستقیم داشته باشد، تصریح کرد: یکی از مهمترین اصول در حوزه تحرک یگان‌های نظامی توجه به نیروی انسانی توانمند است؛ اگر نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های تولید و تعمیر و نگهداری و... به اندازه کافی داشته باشیم، می‌توان در عرصه ارتقای تحرک، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه افزود: هم‌اکنون در تلاش هستیم تجهیزات جدید را متناسب با ساختار‌های جدید در کنار دیگر تجهیزات قرار دهیم تا ان‌شاءالله یگان‌های ما در اوج قدرت و آمادگی رزمی قرار داشته باشند.

امیر حیدری با اشاره به اینکه امروز هوانیروز ارتش در بالاترین زمان آمادگی و توان دفاعی، خلبانان و حاضربه‌کاری تجهیزات قرار دارد، افزود: در حوزه بالگردی به درصد بالایی از آمادگی و توان رزمی دست یافته ایم، خلبانان ما در بهترین زمان ممکن از آمادگی رزمی قرار دارند، هوانیروز در انتخابات اخیر با ۱۹ فروند بالگرد در ۱۵ استان کشور با صد‌ها سورتی پرواز در جابجایی صندوق‌های رأی به ویژه در مناطق صعب‌العبور رکورد جدیدی را ثبت کرد و سهم به‌سزایی را در انجام انتخابات داشته است.

فرمانده نزاجا تأکید کرد: در ارتقای تحرک، برنامه‌ریزی‌های متنوعی در سطح نیروی زمینی ارتش از سوی معاونت آماد و پشتیبانی و معاونت‌های تخصصی انجام شد، امروز شاهد تحرک بسیار مطلوبی در حوزه تجهیزات فوق سنگین در این نیرو هستیم در حوزه تانک‌بر‌ها به دستاورد‌های مهمی دست یافته‌ایم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار