سردار رحیمی خبر داد؛

کشف بیش از پنج میلیون ماسک احتکارشده/ پلمب سه کارگاه غیرمجاز تولید ماسک

رئیس پلیس پایتخت از کشف بیش از پنج میلیون ماسک احتکارشده و پلمب سه کارگاه غیرمجاز تولید ماسک خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ - 25February 2020

کشف بیش از پنج میلیون ماسک احتکارشده/ پلمب سه کارگاه غیرمجاز تولید ماسکبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه برنامه کشفیات مواد محترقه و ارز قاچاق که صبح امروز (سه‌شنبه) در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: این روز‌ها که کشور درگیر ویروس کرونا شده است، برخی افراد به دنبال سوء استفاده از این موقعیت هستند.

وی افزود: وظیفه ناجا است که در مواقع بحرانی در کنار مردم باشد و با کسانی که با نیازمندی‌های ضروری مردم سوداگری کنند، برخورد کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به بسیج ظرفیت‌ها در پلیس‌های امنیت افتصادی، امنیت عمومی و پیشگیری گفت: ده‌ها انبار ماسک مورد بازرسی قرار گرفته است و متأسفانه تعدادی اقدام به احتکار این کالا کرده‌اند.

سردار رحیمی عنوان کرد: سه کارگاه به صورت غیر قانونی و‌ غیر بهداشتی اقدام به تولید ماسک می‌کردند که این سه کارگاه پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج میلیون ماسک احتکارشده تاکنون کشف شده است، افزود: به تازگی نیز همکاران من دو محل دپوی ماسک را شناسایی کرده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: ارزش ماسک‌های کشف‌شده ۱۰ میلیارد تومان است و در این زمینه تا کنون سه نفر دستگیر شده‌اند. ماسک‌های کشف شده نیز جهت توزیع تحویل علوم پزشکی خواهد شد.

سردار رحیمی درباره تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص بیماران دارای بیماری کرونا در مترو گفت: این تصاویر کذب است.

وی عنوان کرد: قرارگاه پدافندی کروناویرس در نیروی انتظامی راه‌اندازی شده است. همچنین تمام کلانتری‌ها و مراجع انتظامی از هفته گذشته در حالت آماده‌باش هستند و تمامی موارد بهداشتی رعایت می‌شود.

کشف بیش از شش تن مواد محترقه دست‌ساز و غیر مجاز در تهران

رئیس پلیس پایتخت در ادامه در خصوص کشف مواد محترقه توسط پلیس امنیت اقتصادی گفت: کار برخورد با کسانی که مواد محترقه غیر مجاز را به صورت قاچاق وارد کشور می‌کنند، شروع شده است.

سردار رحیمی افزود: انهدام باند‌های قاچاق مواد محترقه شروع و بالغ بر شش تن مواد محترقه غیر مجاز و قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص کشفیات ارز قاچاق نیز گفت: در برخورد با دلالان ارزی که عامل اصلی بالا بردن قیمت ارز هستند، پلیس با جدیت عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز متأسفانه دلالان ارز یک هجرت جدی به فضای مجازی داشته‌اند و قیمت‌های دروغین را مطرح می‌کنند؛ پلیس علاوه بر اینکه مراکز حضور این افراد در فضای حقیقی را شناسایی کرده است، ۱۲۰ کانالی را هم که اقدام به قیمت‌گذاری دروغین و کاذب کردند، شناسایی و مسدود کرد.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی ۵۰۰ دلال اقتصادی در اختیار پلیس امنیت اقتصادی است و تاکنون ۳۷ نفر از کسانی که اقدام به قیمت‌گذاری کاذب در فضای مجازب می‌کردند، دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی همچنین درباره ممنوعیت استفاده از قلیان در قهوه‌خانه‌ها گفت: پلیس اماکن به قهوه‌خانه‌هایی که قلیان عرضه می‌کنند، اعلام کرده که مصرف قلیان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و اگر قهوه‌خانه‌ای این موضوع را رعایت نکند، پلمب خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت اصناف هم بیان کرد: با توجه به حجم مراجعات مردمی به بازار، اصناف این اجازه را دارند که تا ساعت یک بامداد به آن‌ها خدمات ارائه دهند.

شناسایی و انهدام باند زمین خواری در شمال تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از شناسایی و انهدام یک باند زمین‌خواری در تهران خبر داد و گفت: این باند زمین‌خواری بیش از هفت هکتار زمین را در قالب شش هزار و ۶۲۱ سند جعلی به فروش رسانده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار