لحظه وداع پدر و مادر فرمانده شهید در سوریه با پیکر فرزندشان+ فیلم

شهید اصغر پاشاپور از فرماندهان ایرانی جبهه مقاومت بود که پیکرش پس از نزدیک به یک ماه از شهادت به کشور بازگشت.
کد خبر: ۳۸۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶ - 26February 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نزدیک به یک ماه پس از شهادت حاج قاسم بود که خبر شهادت یکی از فرماندهان ایرانی در سوریه منتشر شد، اصغر پاشاپور با نام جهادی «اصغر ذاکر» از فرماندهان ارشد مستشاری و از مسوولان آموزش رزمندگان سوری بود که از ابتدای جنگ سوریه برای مبارزه با گروهک‌های تکفیری وارد این کشور شد.

لحظه وداع پدر و مادر فرمانده شهید سوریه+ تصاویر

او متولد سال ۱۳۵۸ و ساکن شهر ری بود که از اواسط جنگ سوریه با توجه به مسوولیت‌هایی که برعهده داشت به همراه همسر و سه فرزندش به این کشور نقل مکان کرد. او از رزمندگان نزدیک به حاج قاسم سلیمانی بود که شهادت حاج قاسم تاثیر عمیقی بر او گذاشت و مسوولیت‌های وی را بیشتر کرد.

اصغر پاشاپور در نهایت پس از هشت سال حضور مداوم در سوریه ۱۳ بهمن امسال در اثر اصابت تیر به شهادت رسید. در جریان انتقال پیکر شهید به عقب رزمندگان مقاومت به کمین تکفیری‌های احرارالشام برخورد کرده و پیکر شهید توسط این گروهک برده می‌شود تا اینکه چند روز پیش در جریان مبادله دو اسیر احرارالشام پیکر شهید پاشاپور تحویل داده شد و به کشور بازگشت. از این شهید فیلم‌ها و تصاویر متعددی بر جای مانده است که در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهان نام آشنای جبهه سوریه حضور دارد.

مراسم وداع خانواده با پیکر این شهید روز دوشنبه پنجم اسفند در معراج الشهدای تهران برگزار شد، مراسمی که با حضور تنی چند از همرزمان و اعضای خانواده‌ای برگزار شد. این مراسم با مداحی و روضه خوانی همراه بود و پیکر شهید در میان نوای یا حسین (ع) بدرقه شد.

در ادامه فیلمی از لحظه وداع پدر و مادر شهید با پیکر او و روضه خوانی یکی از مداحان اهل بیت (ع) را می‎بینید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار