با حضور مریم مجتهدزاده؛

لبنان میزبان اسوه‌های صبر و مقاومت شد

همایش اسوه‌های صبر و مقاومت در لبنان برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 26February 2020

لبنان میزبان اسوه‌های صبر و مقاومت شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همایش اسوه‌های صبر و مقاومت با هدف تقویت ایمان و ارائه الگوی عملی و دست یافتنی از سیره فاطمی و به منظور معرفی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به‌ویژه در حوزه زنان و خانواده با سخنرانی «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور جمعی خانواده شهدا مقاومت در جمعیت خواهران حزب الله در لبنان برگزار شد.

مجتهدزاده در این ویژه‌برنامه اظهار داشت: مکتب فاطمی مکتبی انسان‌ساز و حماسه‌ساز است. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «در خور آن است که عقول برجسته انسان‌های بزرگ در اصلی‌ترین رشته‌های تفکر ایشان بیاندیشند». دردانه هستی تربیت‌کننده و هدایت‌گر اندیشه‌های نابی است که به شهادت، ایثار و حماسه و صبر خو گرفته‌اند و الگوی تمام عیاری برای همه زنان آزاده است که شوق‌آفرین و به معراج برنده‌اند و سخت‌ترین میدان‌ها را با شعور دینی و شور انقلابی و لطافت زنانه خویش فتح می‌کنند.

وی یادآور شد: دنبال کردن راه شهیدان می‌تواند ملت سرافراز را به اوج افتخار دنیوی و اخروی برساند. هر ملتی که هنر شهادت را آموخت برای همیشه سربلند است، زنان نیز در این عرصه اقدامات بسیاری را صورت داده‌اند. رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید از شهادت کمتر نیست و این همه شعور دینی و شور انقلابی محتاج شان‌شناسی شایسته و درخوری است که وظیفه‌ای همگانی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه بزرگداشت مقام زن یک حرکت نمادین و یک کار سمبلیک است، تصریح کرد: عظمت و جلالت و علوّ مقام و مقدار برای زنان حرکت در این صراط است؛ راهی که در آن تقوا عفاف، دانش و ایستادگی در میدان‌های مختلف محتاج ایستادگی هست.

مجتهدزاده گفت: در زمینه مسائل معنوی، زنان جزو پیشگامان حرکت معنوی انسان به سوی پیشرفت‌ها هستند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: جا دارد زن مسلمان با تأمّل در مفاهیم اسلامی و ارزشگذاری‌های اسلامی و با دقّت در خطوطی که در نظام اسلامی برای پیشرفت زنان و مردان پیش‌بینی شده است، هویّت خود را بازیابی کند و قامت رسای استدلال را در مقابل سفسطه‌ها و وسوسه‌های عوامل صهیونیسم و سرمایه‌گذاری و زراندوزی به نمایش درآورد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: همسران شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس، مدافع حرم و جبهه مقاومت نه تنها میراث‌دار مکتب شهادت بلکه از خالقان این حماسه به شمار می‌آیند و قطعاً این بار مسئولیت سنگین‌تری را برای همه آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

مجتهدزاده در پایان اظهار داشت: خانواده‌های عزیز شهدا نشانه و علامت سبک زندگی قابل تکرار و تکثیر هستند و به عنوان یک مرجع شناخته می‌شوند چرا که شهادت آغاز یک حیات ملکوتی است و خانواده‌های شهدا تداوم‌بخش آن هستند از همین رو آن‌ها باید تصویر یک زندگی ملکوتی در قاب زندگی مادی باشند و خانواده‌های شهدا می‌توانند با رعایت احتیاط، مراقبت، دقت، هوشمندی و هوشیاری، مدل زندگی، موضع‌گیری‌های سیاسی، نوع تکلم و پوشش یک نقش اساسی در جامعه داشته باشند چرا که رسالت خانواده شهدا از تأثیر شهادت فرزندانشان کمتر نیست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها