سعید محمد در جمع خبرنگاران:

قرارگاه خاتم چتر حمایتی برای بخش خصوصی است

فرمانده قرارگاه خاتم گفت: شرکت‌های بخش خصوصی نیاز به حمایت دولتی دارند یعنی ما به عنوان قرارگاه بخشی از این‌ها را حرکت دادیم که منجر به تولید شده است، اما باید تولید در این مجموعه‌ها مستمر باشد به این معنی که اگر سفارش جدید نگیرند از بین می‌روند.
کد خبر: ۳۸۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 25February 2020

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سعید محمداسلامی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) عصر امروز بعد از بازدید از نمایشگاه رونق تولید که در مصلی امام‌خمینی (ره) در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران درباره این نمایشگاه اظهار داشت: سال ۹۸ که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال رونق تولید نام گذاری شد، ما را بر آن داشت تا برای بیان بیلان کار در خصوص رونق تولید این نمایشگاه را در این‌روز‌ها برگزار کنیم.

وی با بیان‌اینکه حدود پنج هزار شرکت پیمانکار بخش خصوصی با قرارگاه مشغول همکاری هستند، گفت: قرارگاه یک خانواده بزرگ از مجموعه پیمانکاران بخش خصوصی است که بخش عمده‌ای از آن‌ها تقاضا داشتند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، اما به دلیل این که فضای کافی وجود نداشت توانستیم ۵۰۰ شرکت را دعوت کنیم.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها توانستند در کشور به صورت صد در صد دانش‌بنیان یا به صورت مهندسی معکوس در قالب پروژه‌هایی که با قرارگاه دارند و حمایتی که قرارگاه از آن‌ها کرد، برای اولین بار یکسری مسایل فنی و مهندسی را حل کنند، قطعه سازی کنند، تجهیزات ساخته و تولید کنند.

وی ادامه داد: طی پنج سال گذشته واگذاری کار به این شرکت‌ها که قبلا توسط خارجی‌ها انجام می‌شد باعث شده تا از خروج بیش از هفت میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

سعید محمد در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه رونق تولید را تقاضا محور طراحی کردیم، اضافه کرد: یک بخشی از نمایشگاه خاص این قرار دادیم که نیاز‌های آتی قرارگاه خاتم را با مشخصات فنی دقیق در اختیار تمامی غرفه‌داران قرار دادیم به نحوی‌که در هر روز دو پنل تخصصی طراحی کردیم و همکاران ما توضیح دادند که چه قطعاتی مورد نیاز ما است برای این که ما بتوانیم یک گام جدیدی برای بومی سازی و داخلی سازی برداریم.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بخش خصوصی که در این نمایشگاه حضور دارند، نیاز به حمایت دولتی دارند یعنی ما به عنوان قرارگاه بخشی از این‌ها را حرکت دادیم که منجر به تولید شده است، اما باید تولید در این مجموعه‌ها مستمر باشد به این معنی که اگر سفارش جدید نگیرند از بین می‌روند؛ بر این اساس ما بخشی از ظرفیت آن‌ها را پر می‌کنیم، اما باید با حمایت‌های دولتی که اتفاق می‌افتد، این شرکت‌ها بتوانند ادامه حیات بدهند.

فرمانده قرارگاه سازندگی‌خاتم‌الانبیا گفت: ما در این نمایشگاه چند قرارداد و تفاهم نامه امضا کردیم که تولید ریل ملی با شرکت ذوب آهن اصفهان به ظرفیت صد هزار تن برای راه آهن چهابهار ـ زاهدان یکی از این قرارداد‌ها است؛ در این قرارداد سفارش دادیم که پنج هزار تن را در فاز یک سریع‌تر به ما تحویل دهند.

وی افزود: همچنین با انجمن سازندگان تجهیزات نفت نیزتفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که یک مجموعه بزرگ با بیش از یک هزار و ۲۰۰ شرکت در آن مشغول فعالیت هستند علاوه بر این قراردادی هم با انجمن تجهیزات صنعتی که شامل ۲۰۰ شرکت هستند منعقد کردیم که قرار شد آن‌ها هم خیلی از تجهیزات مورد نیاز قرار گاه خاتم را در آینده بسازند.

سعید‌ محمد تصریح‌کرد: ما بدنبال بومی سازی واقعی در کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های سازنده هستیم، زیرا اعتقادمان این است که هیچ کاری نیست که ایرانی نتواند انجام دهد.

وی درباره این که گفته می‌شود قرارگاه رقیب بخش خصوصی است هم گفت: نمایشگاه رونق تولید کاملا واقعیات را نشان می‌دهد یعنی اگر از تک تک غرفه داران سوال شود، از همکاری قرارگاه خاتم با شرکت‌های خصوصی بسیار خرسند هستند و می‌گویند که اگر قرارگاه نبود مجموعه ما از بین می‌رفت؛ بنابر این قرارگاه نه تنها رقیب بخش خصوصی نیست بلکه یک چتر حمایتی روی سر آن‌ها است.

انتهای میام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار