تشکیلات خودگردان:

اسرائیل با توسعه شهرک سازی اوضاع را متشنج می‌کند

سخنگوی تشکیلات خودگردان تصمیم‌های پیاپی رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر برای توسعه شهرک سازی را نتیجه سیاست جانبدارانه و خطرناک آمریکا دانست.
کد خبر: ۳۸۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ - 25February 2020

اسرائیل با توسعه شهرک سازی اوضاع را متشنج می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با تصویب برنامه‌های بیش‌تر برای توسعه شهرک سازی‌های خود در کرانه باختری اوضاع را به سمت پرتگاه سقوط پیش می‌برد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین، «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل درباره موافقت با احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی جدید در منطقه (E۱) در شرق شهر قدس را محکوم کرد.

ابوردینه گفت: «تصمیم نتانیاهو چالشی برای بیانیه روز گذشته شورای امنیت است که در آن به اجماع شهرک‌سازی را ضربه به راه حل تشکیل دو کشور و مذاکرات آتی درباره قطعنامه‌های بین المللی مربوط به حل نهایی مسئله فلسطین دانست».

وی افزود: «ما به اسرائیل درباره ادامه این سیاست تنش‌زا که هرگز امنیت و ثبات را برای احدی به ارمغان نمی‌آورد و بالعکس موجب افزایش تنش و خشونت در منطقه می‌شود، هشدار می‌دهیم».

نتانیاهو امروز هم وعده داده است که در صورت پیروز شدن در انتخابات طرح‌ها برای ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی را در منطقه ای۱، محله‌ای ساخته نشده در شهرک معاله آدومیم واقع در کرانه باختری، اجرا کند.

طبق طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، کشور آتی فلسطین به شکل مجمع الجزایری است که با تونل‌ها و پل‌ها به هم متصل می‌شود و روستای ابودیس (واقع در شرق قدس اشغالی) پایتخت فلسطین خواهد بود و اسرائیل حاکمیت خود را بر همه شهرک‌ها در منطقه اشغالی کرانه باختری تحمیل خواهد کرد و شهر قدس نیز «پایتخت بلامنازع» اسرائیل می‌شود.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار