رحمانی:

کانکس به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌غربی ارسال می‌شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: محل‌های مناسبی به عنوان اردوگاه برای اسکان موقت خانواده‌های زلزله زده تعیین شده است و به زودی نسبت به تهیه و ارسال کانکس نیز اهتمام خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ - 25February 2020

کانکس به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌غربی ارسال می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، سردار حیبب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، احمد رحمانی مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی و فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) امروز از مناطق زلزله‌زده خوی بازدید کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این زلزله به ۱۰ روستا خسارت وارد شده است که میزان این خسارت‌ها بین ۲۰ تا ۹۹ درصد متغیر است.

احمد رحمانی ادامه داد: بیشترین تخریب و خسارت در یکی از روستاها رخ داده به طوری که گرچه تلفات جانی وجود نداشته ولی دام سبک و سنگین اهالی در زیر آوار باقی مانده است، که طبق دستور صادر شده توسط فرمانده سپاه شهدای استان، ماشین‌آلات مورد نیاز به منطقه اعزام می‌شوند تا دام‌های زنده را نجات دهند و دام‌های کشته شده نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری مدفون شوند.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه گروه‌های جهادی و آشپزخانه سیار سپاه شهدای استان از امروز به منطقه اعزام شده‌اند و تا زمانی که شرایط عادی برقرار شود در روستاهای آسیب دیده مستقر خواهند بود، افزود: به محض پایان آواربرداری نسبت به اعزام گروه‌های جهادی عمرانی و پزشکی نیز اقدام خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه محل‌های مناسبی به عنوان اردوگاه برای اسکان موقت خانواده‌های زلزله زده تعیین شده است و به زودی نسبت به تهیه و ارسال کانکس نیز اهتمام خواهد شد، گفت: با توجه به سرما و برودت هوا، همت جدی وجود دارد که وسایل گرمایشی مورد نیاز در اسرع وقت ارسال شود.

وی ضمن اشاره به اینکه پرواز نمایندگان سازمان بسیج سازندگی کشور نیز امروز به دلیل مه‌‌گرفتگی کنسل شد، عنوان کرد: فردا صبح با حضور مسئولان سازمان کشوری، بازدید میدانی به صورت مجدد از مناطق زلزله‌زده به عمل خواهد آمد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در بخش پایانی سخنان خود به لزوم ایمن‌سازی اماکن نگهداری دام و طیور اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع نباید مورد غفلت قرار گیرد به ویژه اینکه مهم‌ترین منبع درآمد مردم روستا به شمار می‌رود و با آسیب دیدن آنها در بلایای طبیعی، زندگی‌شان دچار تلاطم می‌شود.

رحمانی یکی از مهم‌ترین مسائل که باید مورد رسیدگی قرار گیرد را ایمن‌سازی واحدهای مسکونی و محل نگهداری دام ساکنان روستاها دانست و گفت: به واسطه رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان بسیج سازندگی کشور و با مشارکت قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نسبت به تامین اعتبار برای مرمت و نوسازی خانه‌‌های آسیب‌دیده اهتمام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار