معرفی کتاب؛

«وقتی سایه­‌ها جان می­‌گیرند»

کتاب «وقتی سایه­‌ها جان می­‌گیرند» خاطرات خودنوشت سرهنگ «طیب بقایی­‌مقدم» است که توسط «محبوبه‌ سادات رضوانی­‌نیا» بازنویسی شده است.
کد خبر: ۳۸۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ - 26February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «وقتی سایه‌­ها جان می‌­گیرند» به عنوان چهارمین کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان، خاطرات خودنوشت سرهنگ «طیب بقایی‌­مقدم» جمعی گروه 411 مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی است که توسط «محبوبه سادات رضوانی‌­نیا» بازنویسی شده است.

«طیب بقایی‌­مقدم» در یادداشتی در ابتدای کتاب «وقتی سایه‌ها جان می­‌گیرند» آورده است: آنچه از دوران نوجوانی، جوانی، جنگ تحمیلی و در نهایت بازنشستگی که در کتاب فوق عنوان کرده­‌ام بدون اغراق آنچه بوده که بر من گذشته و خداوند متعال را شاکرم که پس از گذشت چند سال از دوران بازنشستگی این توفیق شامل حالم شد تا بتوانم خاطراتم را به رشته تحریر درآورم.

بخشی از کتاب

مین‌برداری و تخریب گلوله­‌های عمل نکرده هم در روزهای بعد با احتیاط و رعایت کردن نکات ایمنی ادامه داشت. روز دهم اتفاق بدی افتاد. مین والمرایی بدون سیم تله میان علف‌­های خشک شده دور از چشم ماند و پای یکی از وظیفه­‌ها روی آن رفت. انفجاری رخ داد.

بی­‌دقتی سرباز احمدی باعث این حادثه شده بود. کسی نزدیکش نبود و فقط خود او آسیب دیده بود. فوری با کمک چند نفر از بچه­‌ها او را از میدان بیرون بردیم. پزشک­‌یار آمپول مرفینی به او تزریق کرد تا دردش کمتر شود. سوار آمبولانسش کردیم اما تا بیمارستان دوام نیاورد. همان بین راه تمام کرد و شهید شد.

کتاب «وقتی سایه‌­ها جان می­‌گیرند» در شمارگان یک هزار نسخه، در 352 صفحه با قطع رقعی در سال 1397 توسط نشر ستاره­‌ها و با حمایت تولید واحد مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری خراسان رضوی به زیور طبع آراسته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتاب‌فروشی‌های معتبر در سطح کشور و یا دفتر مرکزی نشر ستاره‌ها در مشهد واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی- خیابان بهاران- کوچه بنفشه 6- پلاک 39 تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار