مجتهدزاده در جمع زنان فرهیخته لبنانی:

پوچی الگوی غرب برای زنان به مرور زمان نمایان می‌شود

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: آنچه غرب برای زنان به‌عنوان الگو در نظر گرفته و آن را به جوامع تزریق می‌کند در حقیقت، مدلی پوشالی است. مدلی که بعد از مدت زمانی نه‌چندان طولانی شدت پوچی و تهی بودنش آشکار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۷ - 27February 2020

پوچی الگوی غرب برای زمان به مرور زمان نمایان می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در جمع اساتید و فرهیختگان لبنانی پیرامون معاصرسازی حضرت زهرا (س) به ایراد سخنرانی پرداخت.

مجتهدزاده دراین مراسم اظهار داشت: بحث معاصرسازی الگویی مانند حضرت زهرا (س) برای نسل حاضر از چند جهت اهمیت دارد. ابتدا باید گفت بحث از حضرت فاطمه زهرا (س) بحث درباره زنی است که نقش‌های متعدد و گوناگونی را در زندگی ایفا کرده و با اینکه عمری محدود و کوتاه داشت و طول دوران حیات شریف ایشان بسیار اندک بود؛ ولی همین مقطع کوتاه از تاریخ حیات شان به گونه‌ای است که هر لحظه‌ای از آن می‌تواند به‌عنوان نصب العین برای نسل معاصر امروز قرار گیرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: سبک زندگی حضرت زهرا (س) یک سبک الگو است، وقتی سیره زندگی ایشان را مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم ایشان برای کوچک‌ترین امور خود با در نظر گرفتن اصل رضایت خداوند برنامه‌ریزی داشته‌اند؛ این موضوع چه از زمانی که در خانه پدر حضور داشتند و چه در زمانی که به‌عنوان همسر امیرالمومنین (ع) و مادر امامت بودند، کاملا مشهود است.

مجتهدزاده با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) تنها به عصر خود تعلق نداشتند؛ بلکه الگویی جاویدان برای همه عصر‌ها است، خاطرنشان کرد: مادر منشأ اصلاح است و حضرت فاطمه زهرا (س) یک مادر است، با این تفاوت که ایشان در حکم مادری فداکار برای همه امت، به‌خصوص برای همه جوانان و انسان‌های آزاده و آماده‌ای که می‌خواهند راه صلاح را در زندگی بپیمایند؛ به حساب می‌آیند و در معاصرسازی می‌بایست به این مقام مهم حضرت توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: صحبت درباره حضرت زهرا (س) و معرفی زندگی ایشان برای همه افراد بدون توجه به جنسیت و تضاد‌های صوری راه‌گشاست؛ زیرا در عصر ما که از آن می‌توان به‌عنوان عصر گسیختگی عقاید و ایدئولوژی‌ها یاد کرد، برای به‌دست‌آوردن هدف روشن و جهت زندگی، عده‌ای دچار بحران و سردرگمی می‌شوند. در چنین شرایطی اگر فرهنگ اسلامی ما به‌عنوان فرهنگ مرجع، الگویی عملی و رفتاری از حضرت زهرا (س) ارائه دهد و بتواند این الگو را به خارج از مرز‌ها صادر کند در حقیقت، به بخشی از بحران هویت دنیای امروز به بهترین شکل پاسخ داده می‌شود، زیرا آنچه غرب برای زنان به‌عنوان الگو در نظر گرفته و آن را به جوامع تزریق می‌کند درحقیقت، مدلی پوشالی است. مدلی که بعد از مدت زمانی نه‌چندان طولانی شدت پوچی و تهی بودنش آشکار می‌شود؛ بنابراین الگویی نظیر حضرت زهرا (س) که کرامت زن را در حد اعلی خود دارد، در حکم بزرگ‌ترین مرجع جامع برای پاسخگویی به ابهامات اذهان عمومی زنان و جامعه بشری در اقصی نقاط جهان است.

مجتهدزاده در پایان خاطرنشان کرد: هویّت اسلامی منبعث از زندگانی حضرت زهرای اطهر (س) این است که زن در عین این‌که هویّت و خصوصیت زنانه خود را حفظ می‌کند، درعین‌حال، هم باید در میدان ارزش‌های معنوی پیشروی کند، و در عرصه مسائل اجتماعی و سیاسی و شناخت توطئه‌های دشمن، نیز باید روزبه‌روز پیشرفت کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها