دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سوء استفاده سیاسی «مایک پمپئو» از ویروس کرونا

در کنار اظهارات و شایعات داغ کرونایی، اظهارنظر وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص شیوع کرونا در کشورمان بسیار جالب و در عین حال مضحک است.
کد خبر: ۳۸۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۶ - 27February 2020

اظهارنظر مضحک پمپئو در راستای «بهره‌برداری سیاسی از کرونا»گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ویروس کرونا از دسامبر 2019 چین و پس از آن بیش از 40 کشور دنیا را درگیر کرد و باعث شد تا زندگی مردم این کشورها و حتی کشورهای دیگر تحت‌الشعاع این بیماری قرار گیرد.

روز گذشته گزارشی تحت عنوان: «شایعه کرونایی رسانه‌های معاند»، درباره بزرگ‌نمایی بیماری کرونا توسط رسانه‌های معاند و ضد انقلاب با هدف بهره‌برداری سیاسی منتشر شد؛ در تکمیل «بهره‌برداری سیاسی از کرونا»، مقامات غربی و آمریکایی و در راس‌شان مایک پمپئو پای کار آمدند تا ثابت کنند این پروژه به‌صورت هماهنگ در حال پیشروی است.

از کثیف‌ترین واکنش‌ها به شیوع کرونا در ایران می‌توان به خوشحالی مارک دوبوویتز رئیس لابی صهیونیستی اشاره کرد که در توییتر خود مدعی شد: ویروس کرونا کاری کرده که تحریم‌های اقتصادی آمریکا نمی‌تواند انجام دهد؛ قطع صادرات غیرنفتی ایران.

اظهارنظر کریس ویتی مشاور ارشد دولت بریتانیا نیز یکی از قطعات پازل «بهره‌برداری سیاسی از کرونا» است؛ وی شیوع ویروس کرونا در ایران را بسیار نگران‌کننده خواند و گفت: نسبت تعداد کشته‌ها به افراد مبتلا بسیار بالا است.

کریس ویتی در جمله‌ای اغراق‌آمیز نیز تاکید کرد: از نگاه ما این نشان‌دهنده آن است که این تنها نوک کوه‌یخی است که قسمت بسیار بزرگ آن هنوز سر بر نیاورده است.

همچنین الکس آزار وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا وضعیت شیوع کرونا در ایران را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد تا به شایعه‌پراکنی در خصوص کرونا دامن بزند. 

اما در کنار این اظهارات و اخبار و شایعات داغ کرونایی، اظهار نظر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره پنهان‌کاری مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص شیوع کرونا در کشورمان بسیار جالب و در عین حال مضحک بود.

پمپئو در حالی درباره پنهان‌کاری مقامات ایران درباره شیوع کرونا ابراز نگرانی کرده است که طبق گفته نشریه آمریکایی نیوزویک، تحریم‌های آمریکا در راستای تلاش‌های ایران برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا مانع ایجاد می‌کند.

نیوزویک در بخشی از تحلیل خود خاطرنشان کرده است که تحریم‌های آمریکا توانایی شهروندان ایرانی برای دسترسی به اطلاعات لازم درباره بیماری کرونا و نحوه شیوع آن را هم مختل کرده است.

پمپئو در حالی درباره شیوع کرونا در ایران اظهار نظر کرده که بهتر است خود را آماده اظهار نظر در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا در آمریکا کند؛ زیرا یک مقام ارشد بهداشت این کشور هشدار داد که همه‌گیر شدن کرونا غیرقابل اجتناب است و آمریکایی‌ها باید آماده باشند؛ همچنین شهردار شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا سه‌شنبه در واکنش به نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد.

باید این نکته را متذکر شد که مطمئنا بهره‌برداری سیاسی از کرونا که توسط دشمنان ایران اسلامی در حال اجرا است با کاهش آمار مبتلایان به این بیماری و وحدت مردم و مسئولین در جلوگیری از شیوع کرونا، همانند بسیاری از نقشه‌های آنان ناکام خواهد ماند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار