وزیر خارجه فلسطین درباره طرح شهرک‌سازی‌ جدید در کرانه باختری هشدار داد

وزیر خارجه فلسطین گفت: طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت واحدهای جدید در منطقه بسیار حساسی در کرانه باختری، هر گونه امیدی به اجرای راه حل دو کشوری را از بین خواهد برد.
کد خبر: ۳۸۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹ - 26February 2020

وزیر خارجه فلسطین درباره طرح شهرک‌سازی‌ جدید در کرانه باختری هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر خارجه فلسطین در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو اظهار داشت: پروژه ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی جدید در منطقه A۱ از هر طرح شهرک‌ سازی دیگری در کرانه باختری خطرناک‌تر است و حتی می‌تواند هر گونه احتمال اجرای طرح ادعایی صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا (موسوم به معامله قرن) که فلسطینان آن را رد کردند، از بین ببرد.

ریاض مالکی تاکید کرد: این طرح که به احداث واحدهای مسکونی جدید در منطقه بسیار حساسی از کرانه باختری اختصاص دارد، هر گونه امیدی برای اجرای راه حل تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین را از بین خواهد برد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر تعهد داده بود ۳۵۰۰ واحد مسکونی جدید را در کرانه باختری اشغالی احداث کند.

فلسطینان و نهادهای غیر دولتی اعلام کردند، اگر اسرائیل شهرک‌هایی را در این منطقه در حدفاصل شهرک معالی و شهر قدس بسازد، کرانه باختری به دو بخش تقسیم خواهد شد و این امر مانع از تشکیل کشور مستقل فلسطین خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا اواخر ژانویه طرحی برای سازش میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه کرد که در آن قدس پایتخت اسرائیل اعلام شده و براساس آن دشت اردن و بیش از ۱۳۰ شهرک اسرائیلی واقع در کرانه باختری به اراضی اشغالی ملحق شدند.

ریاض مالکی از اقدام سازمان ملل برای درج اسامی ۱۱۲ شرکت خارجی فعال در ساخت شهرک‌های اسرائیلی در لیست شرکت‌های غیر قانونی استقبال کرد و گفت: مسوولان فلسطینی در حال بررسی راهکارهای قانونی برای دریافت خسارت از این شرکت‌ها هستند که بدون کسب اجازه از مالکان قانونی این اراضی از منابع آن بهره برداری کردند.

وزیر خارجه فلسطین افزود: در صورتی که این شرکت‌ها تمایل داشته باشند به شکلی قانونی در این حوزه فعالیت کنند، از آنها استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها