همایش بزرگ سلحشوران حماسه اقتصادی دفاع مقدس برگزار شد

همایش بزرگ سلحشوران حماسه اقتصادی دفاع مقدس؛ شب گذشته و همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان کشوری و لشگری ، جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح کشور، مدیران ارزش آفرین اقتصادی و جمع کثیری از سرداران دفاع مقدس، برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶ - 28September 2013

همایش بزرگ سلحشوران حماسه اقتصادی دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار احمد ذوالقدر جانشین فرماندهی سپاه محمد رسولالله (ص) در این همایش در سخنانی گفت: ما در دفاع مقدس با 3 صحنه روبرو بودیم صحنه اول صحنه رزم، جهاد، دفاع و کارزار بود که جمعی از جوانان ما در آن جانفشانی کردند، صحنه دوم مردم بودند که نقشآفرینی کردند مثل مردم دزفول و آبادان که نقش به سزایی داشتند آنها یا پشتیبانی کردند و یا به بدرقه رزمندگان و شهدا آمدند و صحنه سوم صحنه نفاق داخلی بود که با بمب و تیغ علیه نیروهای حزب اللهی در 8 شهریور و 7 تیر اقدام کردند.


وی افزود: امروز ما صحنه نفاق را داریم آن هم اینکه به ما اجازه رسیدن به علوم مختلف را نمیدهند و دانشمندان ما را ترور میکنند و جرم آنها را پسندیدن ایران اسلامی با همه سختیها میدانند.


سردار ذوالقدر گفت: تحریم از زمان لانه جاسوسی به بعد بوده و همچنان باقی است و ما امروز صحنه رزم و رویارویی دیگری با دشمن نداریم به جز تهدید نرم که بدین وسیله با ما به مقابله میپردازند اما اگر ما باور کردیم که میتوانیم پیروز خواهیم شد و هر آنچه برای دفاع از کیان اسلامی لازم باشد با تلاش دانشمندان جوان عرضه میشود.


وی تصریح کرد: امروز ما به چندین کشور جهان پزشک صادر میکنیم و در عرصه مهندسی، راه، تکنولوژی،نفت و برق رتبههای بسیار بالایی در دنیا داریم و این نشاندهنده قدرت و توانمندی فراوان کشورمان است.


سردار ذوالقدر در پایان خاطر نشان کرد: امروز قدرت بازدارندگی ما قدرت اول است و همین قدرت بازدارندگی در دست ایران در خارج از مرزها نیز ارزشمند است و مهم آن است که به باورمان بیاید که میتوانیم اما آفت آن تجملگرایی است و تنها راهحل آن این است که از دلبستگی به آن پرهیز کنیم.


محمدرضا دهشیری نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری همایش سلحشوران اقتصادی دفاع مقدس در گزارشی بیان داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نهادی است که رویدادهای داخلی را در عرصه بین المللی پردازش میکند و تلاش کرده است از سال 74 تاکنون به عنوان پلی هوشمند به تبیین حرکت و فرهنگ بسیجی عمل کند.


وی یادآور شد: 105 کتابخانه پایداری در خارج از کشور ایجاد و سعی شده است آثار دفاع مقدس به زبان بینالمللی ترجمه شود که سال گذشته در مقر سازمان ملل متحد نمایشگاهی در این زمینه برگزار شد.


دهشیری افزود: تلاش شده است اهمیت فرهنگ کارآفرینی ، نقش اقشار مختلف مردم و مقاومت هوشمندانه ملت ایران را به خوبی بیان کنیم و از تجارب دفاع مقدس در اقتصاد مقاومتی از طریق رایزنهای فرهنگی استفاده کنیم.
 

در پایان مراسم از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، بانک سپه، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.
 

همایش بزرگ سلحشوران حماسه اقتصادی دفاع مقدس، با هدف کمک به تحقق شعار امسال که حماسه سیاسی و اقتصادی است و نیز نشان دادن اهمیت ادامه روند سال های دفاع مقدس در مقاومت اقتصادی، برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها