درگیری شدید در سراقب/ الجزیره مدعی تسلط تروریست‌ها بر شهر شد

با وجود تأکید منابع میدانی بر ادامه درگیری بین ارتش سوریه و تروریست‌ها در سراقب استان ادلب، برخی منابع مثل الجزیره مدعی تسلط تروریست‌ها بر شهر شدند.
کد خبر: ۳۸۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ - 27February 2020

درگیری شدید در سراقب؛ الجزیره مدعی تسلط تروریست‌ها بر شهر شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری از درگیری شدید ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی در اطراف شهر «سراقب» در استان ادلب خبر می‌دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که این درگیریها به شدت در جریان است، ولی هنوز این شهر در کنترل ارتش سوریه قرار دارد.

منابع خبری معارض و برخی شبکه‌ها از جمله الجزیره ادعا کردند که گروههای تروریستی توانسته‌اند مجددا سراقب را به اشغال خود درآورند.

پایگاه خبری «مرکز حلب» نیز مدعی شد که تروریستها سراقب را اشغال کرده‌اند، ولی منابع میدانی از درگیریهای شدید در این منطقه خبر داده‌اند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریستها از تداوم حملات تروریستها به سراقب خبر داد و گفت که روستای «آفس» واقع در شمال غرب این شهر، به اشغال عناصر تروریستی وابته به ترکیه درآمده است.

دیدبان ادعا کرد که با اشغال این روستا، مسیر بین‌المللی «دمشق-حلب» از سمت شمال غرب سراقب، تحت تسلط آتشباری آنان درآمده است، ولی سه کیلومتر با این مسیر فاصله دارند.

تروریست‌های «جبهه النصره»، «أنصار التوحید» (وابسته به داعش) و «أجناد القوقاز» شامگاه گذشته نیز به شمال غرب سراقب حمله کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که این تروریست‌ها تحت حمایت توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار داشتند، ولی ارتش سوریه این حملات را دفع کرد.

تروریست‌های وابسته به ترکیه قصد دارند با آغاز عملیات خود در جبهه سراقب، ارتش سوریه را مشغول کنند تا مانع از تداوم عملیات آن در منطقه مهم «جبل‌ الزاویه» در جنوب ادلب شوند.

نقشه نیروهای سوری در این محور این است که مقرهای تروریست‌ها در ارتفاعات «شحشبو»، جبل الاربعین و جبل الزاویه را از یکدیگر جدا کنند که به تبع آن، راه‌های امدادرسانی فیما بین آنان نیز قطع می‌شود.

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استانهای ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته مجددا آغاز شد و کما کان ادامه دارد. ارتش سوریه شامگاه گذشته یازده منطقه را در این محور آزاد کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها