معاون بهداشت و درمان سپاه اعلام کرد؛

تعویق برگزاری کنگره میان‌دوره‌ای «طب رزم» و آیین اهدای «جایزه ملی شهید رهنمون»

سردار «احمد عبداللهی» از تعویق برگزاری دهمین دوره کنگره جامعه جراحان (طب رزم) و هشتمین دوره اهدای جایزه ملی «شهید دکتر رهنمون»، به‌دلیل شرایط خاصی که ناشی از شیوع ویروس «کرونا» در کشور حاکم شده است، خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ - 27February 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت و درمان کل سپاه، امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری دهمین کنگره میان‌دوره‌ای جامعه جراحان (طب رزم) و هشتمین دوره اهدای جایزه ملی «شهید دکتر رهنمون»، با بیان این‌که هشتم اسفند نقطه عطفی برای جامعه پزشکی است، اظهار داشت: هشتم اسفند روز بمباران شیمیایی بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) است که خدمات شایانی را به مجروحان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس ارائه داد؛ این بیمارستان چندین نوبت مورد بمباران راکتی و شیمیایی قرار گرفت.

وی به ششم اسفند مصادف با سالروز شهادت دکتر رهنمون اشاره کرد و افزود: زمانی که سردار عراقی‌زاده معاون بهداشت و درمان سپاه بود، خلأ حرکتی در حوزه بهداشت و درمان کشور در جهت پاسداشت مقام شهدا و ایثارگران این جامعه در این معاونت احساس می‌شد؛ بنابراین پیشنهادی به رئیس وقت ستاد کل نیرو‌های مسلح، مبنی بر برگزاری آیین جایزه ملی شهید دکتر رهنمون، ارائه شد.

سردار عبداللهی به اهداف برگزاری آیین جایزه ملی شهید دکتر رهنمون اشاره و تصریح کرد: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان، پاسداشت شهدای جامعه پزشکی اعم از پزشکان شهید، پرستاران شهید و فرهیختگانی که در قید حیات هستند و دین خود را نسبت به رزمندگان در دوران دفاع مقدس ادا کرده‌اند، معرفی الگو‌های برتر و اسوه‌های جامعه پزشکی که در واقع سربازان گمنام عرصه سلامت هستند، واکاوی و بازگویی تجارب دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان، از اهداف تدوین جایزه ملی دکتر رهنمون است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال ۹ دوره از کنگره میان‌دوره‌ای جامعه جراحان (طب رزم) را برگزار کرده‌ایم، گفت: امسال قرار بود دهمین دوره از این کنگره را در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار کنیم که به‌دلیل شرایط خاصی که ناشی از شیوع ویروس «کرونا» در کشور حاکم شده است، به تعویق افتاد.

معاون بهداشت و درمان سپاه ادامه داد: هفت دوره از آیین اهدای جایزه ملی دکتر رهنمون را تاکنون برگزار کرده‌ایم که امسال هشتمین دوره این آیین قرار بود در اردوگاه میثاق برگزار شود، که به دلیل همین شرایط، آن را نیز به زمان دیگری موکول کردیم.

وی اظهار داشت: سال ۱۳۸۹ به همراه جمعی از برادران پیشکسوتان عرصه امدادگری در دوران دفاع مقدس، به دور هم جمع شدیم و پیمان بستیم که بیمارستان‌های صحرایی این دوران را احیاء کنیم که بر این اساس بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) احیاء و سه دوره از کنگره میان‌دوره‌ای جامعه جراحان (طب رزم) را در آن برگزار کردیم.

سردار عبداللهی ادامه داد: همچنین بیمارستان صحرایی حضرت علی ابن ابی‌طالب (ع) که به تلی از خاک تبدیل شده بود را احیا کردیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی از ابتدا همواره در خطوط مقدم همه عرصه‌ها خصوصا دوران دفاع مقدس ایثارگری کرده و جان خود را تقدیم کرده است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس پزشکان، جراحان و پرستاران ما در شرایطی سختی بودند؛ به‌عنوان نمونه بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه زهرا (س) در دو نوبت دچار بمباران هوایی قرار گرفت که یک‌بار جلوی در بیمارستان و یک بار هم سقف اتاق عمل مورد هدف قرار گرفت؛ اما در این شرایط، کار درمان رزمندگان متوقف نشد.

معاون بهداشت و درمان سپاه، جامعه پزشکی را سمبل ایثارگری در کشور دانست و خاطرنشان کرد: مغفول ماندن این فداکاری‌ها در رسانه‌ها و جامعه، باعث نمی‌شود که این ازخودگذشتگی‌ها، فراموش شود.

بیشتر بخوانید:

* به‌کارگیری همه ظرفیت‌های سپاه برای مقابله با «کرونا»/ کرونا را می‌توان یک «بیماری سیاسی» تلقی کرد

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار