جزئیات سفر قریب‌الوقوع هیئت حماس به قاهره/ تاکید بر دفاع قاطعانه «مقاومت» از مردم فلسطین

حماس با اعلام سفر قریب‌الوقوع هیئتی از این جنبش مقاوم به مصر تاکید کرد مقاومت با تمام امکانات و توان خود از ملت فلسطین در برابر هرگونه تجاوزگری احتمالی رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد.
کد خبر: ۳۸۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ - 27February 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، جنبش حماس اعلام کرد هیئتی از رهبران این جنبش به زودی به قاهره پایتخت مصر عزیمت خواهند کرد تا مسائل متعددی را با مقامات این کشور بررسی کنند که مهمترین این مسائل، روابط دوجانبه، راه‌های کاهش محاصره نوار غزه و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین خواهد بود.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در این باره گفت تماس‌ها میان حماس و طرف مصری همچنان ادامه دارد و حتی برای یک لحظه هم متوقف نشده است.

این سخنگو با اشاره به تماس‌های مستمر میان حماس و قاهره گفت تماس‌هایی به صورت روزانه برای بررسی مسائل مشترک در جریان است.

وی افزود تماس‌ها میان دو طرف به بررسی مسائل محوری همچون اوضاع انسانی در نوار غزه و نقش مصر در کاهش محاصره و توقف تجاوزگری به غزه، مسائل امنیتی به ویژه در مرز‌ها میان غزه و سیناء می‌پردازد.

قاسم اظهار داشت هیئتی از جنبش حماس به زودی برای بررسی همه پرونده‌ها به قاهره خواهد رفت. سخنگوی حماس زمان این سفر را مشخص نکرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های مصر گفت این تلاش‌ها مهم است و ما همواره برای موفقیت و تسهیل اهداف آن به ویژه در ارتباط با توقف تجاوزات دشمن فعالیت می‌کنیم.

سخنگوی حماس در خصوص تهدید‌های پیاپی مقامات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اظهار داشت ما خیلی از این تهدید‌ها شنیده ایم و ملت ما و مقاومت به چنین حرف‌هایی عادت کرده اند به ویژه در زمان‌هایی که اشغالگران به آرای رای دهندگان نیاز دارند.

وی خاطر نشان کرد غزه و مقاومت و مردم فلسطین هرگز از این تهدید‌ها ترسی ندارند و این تهدید‌ها ما را مرعوب خود نمی‌کند و از تلاش‌های مستمر برای انجام وظایف خود باز نمی‌دارد و مقاومت با تمام امکانات و ابزار‌هایی که در اختیار دارد و در صورتی که اشغالگران مرتکب هرگونه حماقتی شوند از ملت خود با شجاعت تمام دفاع خواهد کرد.

میلادی رایزنی‌هایی را برای دستیابی به آتش بس میان گروه‌های فلسطینی در غزه و تل آویو با تکیه بر کاهش محاصهر تحمیلی بر نوار غزه در پیش گرفته اند، اما رژیم صهیونیستی تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده و هر از چندگاهی نوار غزه را هدف تجاوزات خود قرار می‌دهد و حاضر نشده است محاصره شدید نوار غزه را کاهش دهد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار