اقامه نماز جمعه در مرز غزه در مخالفت با «معامله قرن»

صد‌ها فلسطینی امروز به نشانه مخالفت با طرح آمریکایی «معامله قرن»، در مقابل گذرگاه بیت حانون واقع در شمال نوار غزه، نماز جمعه اقامه کردند.
کد خبر: ۳۸۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ - 28February 2020

اقامه نماز جمعه در مرز غزه در مخالفت با «معامله قرن»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، صد‌ها فلسطینی امروز جمعه بنا به دعوت هیأت عالی ملی راهپیمایی بازگشت و مقابله با معامله قرن، در مقابل گذرگاه «بیت‌حانون» واقع در شمالی‌ترین نقطه نوار غزه، نماز جمعه را اقامه کردند.

«مشیر المصری» از رهبران جنبش حماس در خطبه‌های نماز جمعه گفت که ملت فلسطین و آزادگان جهان قادر هستند معامله قرن و هر گونه طرحی که حقوق ملی و انسانی را هدف قرار می‌دهد، شکست دهند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، المصری افزود که اعلام معامله قرن تنها یک دوره تاریخی گذراست که هرگز برای دشمن صهیونیستی دوام نخواهد داشت و ملت فلسطین قادر است سرزمین خود را آزاد کند.

وی اشاره کرد که شهروندان فلسطینی در هر مکانی به شیوه‌های مختلف اعم از اعتراضات، راهپیمایی‌ها و دیگر فعالیت‌های مختلف به مقابله با معامله قرن ادامه می‌دهند.

این رهبر حماس تأکید کرد که اقامه نماز در نزدیکی مرز سرزمین اشغالی تأکیدی بر این مسئله است که «ما بازمی‌گردیم، بازمی‌گردیم و بازمی‌گردیم».

وی افزود که هدف از اقامه نماز در این مکان همچنین تأکید بر این موضوع است که ملت فلسطین هیچ ترسی از نزدیک شدن به مکان‌های تجمع نظامیان صهیونیست ندارد.

همچنین «سهیل الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که پیام مردمی که امروز در این مکان حضور دارند، مخالفت با معامله قرن است.

الهندی درباره استمرار عملیات‌های عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا هشدار داد.

از زمان رونمایی طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» در روز ۲۸ ژانویه (۸ بهمن)، نقاط مختلف فلسطین شاهد برگزاری راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های اعتراض‌آمیز به این معامله است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار