هیأت روسیه به مذاکرات با ترکیه در آنکارا ادامه نمی‌دهد

هیأت روسیه که برای انجام هماهنگی درباره سوریه به آنکارا سفر کرده بود از عدم ادامه مذاکرات و ترک پایتخت ترکیه خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ - 28February 2020

هیأت روسیه به مذاکرات با ترکیه در آنکارا ادامه نمی‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت خارجه ترکیه شامگاه جمعه خبر داد که هیئت روسیه که برای نشست‌های فنی درباره سوریه در آنکارا حضور داشت آنکارا را ترک می‌کند و نشست‌های دوطرفه ادامه نخواهد یافت.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: «به طرف روسی درباره ضرورت آتش‌بس دائم در ادلب و عقب‌نشینی نیرو‌های نظام سوریه به مرز‌های توافق سوچی تاکید کردیم.»

هیئت روسیه در حالی آنکارا را ترک می‌کند که قرار است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز‌های پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفند) درباره موضوع سوریه با یکدیگر دیدار کنند.

از سوی دیگر منبعی مسؤول در وزارت خارجه سوریه جمعه (نهم اسفند) در مورد تحولات اخیر ادلب گفت: «تبلیغات دروغینی که ترکیه و کشور‌های غربی علیه سوریه طی روز‌های گذشته انجام دادند، حمایت آن‌ها به ویژه رژیم ترکیه از گروه‌های مسلح تروریستی طی سال‌های گذشته را اثبات می‌کند و نشان می‌دهد که آن‌ها برای اجرای نقشه‌های خود علیه خواسته‌های مردم سوریه از جمله نابودی تروریسم در این کشور، سرمایه‌گذاری کرده و روی این نقش‌ها حساب باز کرده بودند».

دیروز پنجشنبه در حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، بیش از ۳۰ نفر از نظامیان ارتش ترکیه کشته شده‌اند و این مسئله باعث خشم مقامات ترکیه شده است. روسیه می‌گوید حضور نیرو‌های ارتش ترکیه در منطقه بر اساس هماهنگی نباید اتفاق می‌افتاد و شماری از نیرو‌های ترکیه با گروه‌های مسلح و تروریستی مانند جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) همراه بودند که هدف قرار گرفته اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار