مراسم بزرگداشت شهیدان «باباعطا» و «عمواکبر» برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهیدان «سید عطاءالله میرمحمدی (بابا عطا)» و «سید اکبر میرمحمدی (عمواکبر)»، روز گذشته (جمعه) در قطعه ۲۶ بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ - 29February 2020

مراسم بزرگداشت شهیدان «باباعطا» و «عمواکبر» برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت شهیدان «سید عطاءالله میرمحمدی (بابا عطا)» و «سید اکبر میرمحمدی (عمواکبر)»، روز گذشته (جمعه) با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و عموم مردم همراه با قرائت زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت (ع) و بیان خاطرات و روایتگری توسط چند تن از همرزمان این شهید والامقام بر سر مزار مطهر شهید «سید عطاءالله میرمحمدی (بابا عطا)» واقع در قطعه ۲۶ بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.

خاطرنشان می‌شود، شهیدان «سید عطاءالله میرمحمدی (بابا عطا)» و «سیداکبر میرمحمدی (عمواکبر)»، دو برادر شهید هستند که عناوین «بابا عطا» و «عمواکبر» را دختران شهید سید عطاءالله میرمحمدی بر این شهیدان والامقام نهاده‌اند.

شهید «سیدعطاءالله میرمحمدی» متولد ۲۲ بهمن سال ۱۳۳۳ است که هفتم اسفند سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون (عملیات خیبر) به شهادت رسید و برادرش «سیداکبر میرمحمدی» نیز متولد سال ۱۳۳۸ است که ۹ مهر سال ۶۱ در منطقه سومار (عملیات مسلم بن عقیل) به شهادت رسیده است.

شهید «سید عطاءالله میرمحمدی (بابا عطا)» در بین بسیجیان از محبوبیت خاصی برخوردار بود و اثرگذاری وی زبانزد خاص و عام بود. بابا عطا بعد از مدتی خدمت در سپاه، حرکت خود را به مسلخ عشق یعنی صحنه‌های نبرد حق علیه باطل آغاز کرد و با بچه‌های بسیجی مسجد در اعزام‌های مختلف در مناطق جنگی حضور پیدا کرد تا این که به مقام شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار