نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

پزشکان امروز همان رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند

سید محسن شفیعی گفت: جامعه امروز در برابر این بیماری، منسجم در خط مقدم مبارزه هستند. اگر می‌بینیم فلان مسئول پزشکی خود آسیب دیده، به این دلیل است که رزمنده خط مقدم است و در محیط آلوده قرار گرفته و فکر سلامت خود نیست و این همان رزمنده عملیات دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۸۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷ - 29February 2020

پزشکان امروز همان رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان امروز با اشاره به مساله شیوع ویروس کرونا در جامعه، اظهار داشت: در ارتباط با مساله‌ای که جدیدا با آن درگیر هستیم، این مهمان ناخوانده که نقل مجالس شده است، چند نکته را عرض می‌کنم. نکته اول اینکه این حوادث و مسایل، امتحان‌هایی هستند که در زندگی برای فرد و جامعه پیش می‌آید و بنا نیست روزها و ماه‌ها و سال‌ها، همه مثل هم باشند. زندگی مجموعه‌ای است از حوادث و اتفاقات، گاهی تلخ، گاهی شیرین و گاهی پرهزینه و گاهی کم‌هزینه و انسان در این دنیا و در این مجموعه هستی، با مسایل متفاوت و گوناگونی مواجه می‌شود که خیلی اوقات اختیار و اراده این مسایل هم دست انسان نیست.

وی افزود: آنچه در این حوادث مهم است، مدیریت حادثه و ماجرا است. مکرر در گفت‌وگو با جوانان گفته‌ام که در انتخاب بین خوب و بد، خوب را انتخاب می‌کنیم؛ گاهی انتخاب بین خوب و بد نیست، بلکه بین دو بد است و انسان گیر می‌کند بین دو مشکل و حادثه غیرمطلوب و اینکه انسان در این شرایط چطور عمل کند، مهم است تا از خسارت و ضرر بیشتر، خودداری و از حادثه عبور کند. در مورد مساله امروز جامعه، اول اینکه در همه سختی‌ها باید به خدا پناه برد و انسان مومن خداپرست در هیچ حادثه‌ای، جا نمی‌خورد و جا خالی نمی‌کند، چون انسان اعتقادش این است که تکیه‌گاهی دارد که هیچ وقت او را تنها نمی‌گذارد.

شفیعی ادامه داد: نکته دیگری که لازم است تاکید شود این است که امروز جامعه پزشکی و درمان‌گر، پای کار آمده و این یکی از نکات مثبت است. خیلی وقت‌ها مسایلی در جامعه است که از آن غافل هستیم. به عنوان مثال در حادثه پلاسکو، فضای عمومی جامعه متوجه قشری خدمتگزار به نام آتش‌نشانان شد که پیش از آن جامعه آنگونه که باید این قشر را نمی‌شناخت و در این حادثه بود که متوجه شد قشری وجود دارد که در برابر حادثه، جان خود را تقدیم می‌کنند و فضای عمومی جامعه قدردان آتش‌نشان‌ها شد. مساله امروز نیز جامعه را متوجه خدمات جامعه پزشکی کرده است. البته منظور فقط پزشکان نیست، چون جامعه، پزشکان را بیشتر می‌بیند، ولی جامعه پرستاران و خدمتگزاران حوزه سلامت، کمتر دیده می‌شوند و این جامعه امروز در برابر این بیماری، منسجم در خط مقدم مبارزه هستند. اگر می‌بینیم فلان مسئول پزشکی خود آسیب دیده، به این دلیل است که رزمنده خط مقدم است و در محیط آلوده قرار گرفته و فکر سلامت خود نیست و این همان رزمنده عملیات دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها