دریادار سیاری:

قرارگاه زیستی ارتش تشکیل شد/ اختصاص ۳ بیمارستان ارتش در تهران برای مقابله با کرونا

معاون هماهنگ کننده ارتش از اختصاص سه بیمارستان بعثت، گلستان و هاجر در تهران برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۳۸۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ - 29February 2020

قرارگاه زیستی ارتش تشکیل شد/ اختصاص ۳ بیمارستان ارتش در تهران برای مقابله با کرونابه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه بازدید از مرکز آموزش ۰۱ نیروی زمینی در خصوص اقدامات انجام شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث جلوگیری و مقابله با کرونا و شعار کرونا را شکست می‌دهیم، خط مقدم هستند.

وی ادامه داد: امروز بازدیدی از یکی از بزرگترین مراکز آموزشی ارتش که جمعیت زیادی را در خودش جا داده است داشتم که با توجه به تدابیر پیش بینی شده و مقرراتی که حاکم هست هیچ نمونه مشکوکی نداریم. تلاش شده است تا مبتنی بر سیاست گزاری‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا، اصول و مقررات اعلام شده به صورت کامل در کلیه مراکز آموزشی، پادگان‌ها و شهرک‌های مسکونی اجرا شود، از سوی دیگر آمادگی لازم اعلام شده تا در صورت نیاز به سازمان‌های مسئول کمک رسانی لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش با تمام توان به عرصه آمده و ظرفیت‌های مورد نیاز که مد نظر وزارت بهداشت بوده است را پای کار آورده ایم و شما می‌بینید که در پادگان آموزشی ارتش و دیگر اماکن، روزانه بیش از دو بار اقدام به ضد عفونی می‌شود و کلیه نفرات کنترل می‌شوند و مراکز دیگر مانند آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، خباز خانه‌ها و سالن‌های غذا خوری به بهترین شکل کنترل می‌شود.

امیر دریادار سیاری افزود: مواد غذایی مورد نیاز از محل‌های مطمئن خریداری و توسط پزشکان مجرب کنترل می‌شوند و اگر کسی علائمی داشت بلافاصله تحت مراقبت قرار می‌گیرد و افرادی که برابر سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمینه‌های برای آسیب دارند را به مرخصی فرستاده ایم تا در کنار خانواده‌های خود باشند و آسیب پذیری آن‌ها کمتر شود.

وی درباره آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مقابله با گسترش ویروس کرونا گفت: در جهت کمک به مردم و برابر با شعار ارتش برای مردم بنابر توافقات صورت گرفته، بیمارستان هاجر را با امکانات و ملزومات کافی تجهیز کرده ایم و پرسنل این بیمارستان با تمام توان در حال خدمت به مردم شریف هستند و بنابر آخرین اطلاعات تا کنون بیش از شش صد نفر مراجعه کننده داشتیم که بعد از انجام تست‌های لازم مشخص شده که به این ویروس آلوده نیستند و مرخص شده اند.

وی افزود: در جا‌های دیگر که نیاز به نیروی پرستار و پزشک متخصص بوده، ارتش کمک‌های خوبی داشته است. در بحث رفع آلودگی‌های عمده نیز اعلام آمادگی کرده ایم که در سطح کشور هرجا که لازم باشد ما کمک می‌کنیم، همچنین بخش‌هایی از بیمارستان بعثت، بیمارستان گلستان و بیمارستان هاجر کاملا در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. در شهر رشت هم با توجه به اینکه میزان مراجعات بالا بوده است ما کل بیمارستان را به این امر اختصاص داده ایم.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه تصریح کرد: ما در هر دو بعد حفظ سلامت محیط‌های سازمان ارتش و همچنین حفظ آمادگی دفاعی کشور اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده ایم تا توان دفاعی کشور، پادگان‌ها و نیروی انسانی را در سلامت کامل حفظ کنیم.

وی افزود: سربازان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران به خوبی می‌دانند که هدف و ماموریت اصلی ما حفاظت و حراست از میهن عزیزمان است به همین دلیل در بدترین شرایط نیز ضمن حفظ سلامت خود باید به بهترین شکل از کشور و امنیت ملی، حفاظت و حراست کنند.

امیر سیاری در خصوص برخی نگرانی‌های به وجود آمده در سطح جامعه و برای خانواده‌های سربازان نیز گفت: ضمن عرض سلام و آرزوی سلامت برای همه ملت ایران اسلامی، به آن‌ها اعلام می‌کنیم در ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و با همت همه مسئولان و کارکنان ارتش و البته با یاری پروردگار همانگونه که تا امروز هیچ گونه مشکل و مورد مشکوکی نداشتیم این سلامت پادگان‌ها و سازمان‌های ارتش را به خوبی ادامه دهیم تا هیچگونه مشکلی برای ما به وجود نیاید، زیرا سلامت سربازان و کارکنان ارتش برای ما بسیار حائز اهمیت است.

رئیس ستاد ارتش خاطر نشان کرد: توجه به قانون پذیری که در نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد سطح بهداشت، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به مراتب از سطح جامعه بهتر است همانطور که امروز مسئولین مرکز آموزشی۰۱ شهدای وظیفه نزاجا اعلام کردند، در این مرکز که تعداد زیادی از سربازان و کارکنان وجود دارد ما هیچ گونه مورد مشکوکی نداشته ایم و این نشان می‌دهد که وضعیت پادگان‌های ما به مراتب از سطح جامعه بالاتر است و می‌توانیم بگوییم که وضعیت بهداشتی پادگان‌ها از خانه‌های مردم نیز بهتر است و کنترل‌های بیشتری در این محیط‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله با عنایت خداوند متعال و تلاش سفید پوشان خط مقدم حفظ سلامت جامعه، سلامت و بهداشت در ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ می‌شود.

دریادار سیاری تصریح کرد: قرارگاه پدافند زیستی در ارتش تشکیل شده و این عزیزان به وسیله شبکه بهداشتی موجود در پادگان‌ها و مراکز آموزش به صورت مستمر فرایند کنترل و پاکسازی محیط را زیر نظر دارند و ما تلاش داریم که هیچ گونه اتفاقی در این محیط‌ها رخ ندهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها