استقبال گوترش از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان

دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان استقبال کرده و آن را تحولی مهم توصیف کرد.
کد خبر: ۳۸۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ - 29February 2020

استقبال گوترش از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز شنبه امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان را تحولی مهم در راستای دستیابی به راه‌حل سیاسی پایدار توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «استفانی دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دبیر کل سازمان ملل از تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی پایدار در افغانستان استقبال می‌کند. امروز رویداد‌ها در دوحه و کابل تحولات مهمی در این زمینه به شمار می‌آیند.»

دبیر کل سازمان ملل بر اهمیت حفظ کاهش خشونت‌ها در این کشور که به نفع تمام افغان‌ها خواهد بود تاکید کرد.

گوترش همچنین به ادامه تلاش‌ها توسط تمامی طرف‌ها برای ایجاد فضایی در راستای مذاکرات میان گروه‌های مختلف افغانستانی برای دستیابی به روند صلح فراگیر تشویق کرد.

پس از یکسال مذاکرات فشرده عصر امروز آمریکا و طالبان توافق صلح را برای پایان جنگ در افغانستان امضا کردند.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و «ملاغنی برادر» معاون سیاسی طالبان طی مراسمی در دوحه پایتخت قطر و در حضور مقامات و نمایندگان کشور‌های مختلف توافق صلح را برای پایان جنگ در افغانستان امضا کردند.

براساس این توافق قرار است نیرو‌های آمریکایی و خارجی تا به شرط پایبندی طالبان به کاهش خشونت در افغانستان ۱۴ ماه آینده به طور کامل افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها