مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

بازدید سالانه 60 هزار نفر از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران

سردار «عبدالله ملکی» از بازدید سالانه نزدیک به 60 هزار نفر از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران و زیارت شهدای گمنام خبر داد.
کد خبر: ۳۸۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ - 01March 2020

بازدید سالانه 60 هزار نفر از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار استان که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امسال شش جلسه رسمی با حضور استاندار داشتیم و دو جلسه هم پیرامون ساخت مرکز فرهنگی و مسائل فرهنگی برگزار شد.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی حفظ آثار دارای کارگروه‌های زیادی است که کارگروه عمرانی و فرهنگی و بانوان از آن جمله هستند، ادامه داد: یکی از برنامه‌های کارگروه بانوان برگزاری هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت همراه با تکریم از 200 تن از همسران، مادران و دختران شهید بود که برای پیشگیری از «کرونا» لغو شد.

ملکی با بیان اینکه برنامه‌های سوم خرداد، هفته دفاع مقدس در کارگروه فرهنگی برگزار می‌شود، گفت: در کارگروه عمرانی در بحث ساخت مرکز فرهنگی در سال 98 با توجه به اینکه تلاش‌های زیادی برای جذب بودجه‌های استانی داشتیم اما به خاطر کمبود بودجه حرکت به کندی صورت می‌گیرد.

وی میزان دریافت بودجه ملی را در سال 98،  27 و نیم میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از بودجه یک میلیارد و 500 میلیون تومانی استانی نیز 500 میلیون تومان را فرماندار تقبل کرد و یک میلیارد هم توسط سازمان برنامه و بودجه تأمین شد و 30 درصد هم به بسیج سازندگی تخصیص داده شد که به علت کمبود منابع مالی نتوانستیم کار را پیش ببریم.

این مسئول آغاز رسمی بازدید عموم مردم از فاز یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را یکی از برنامه‌های تعطیلات ایام عید عنوان کرد و گفت: شیوع «کرونا» باعث شد این برنامه نیز به تعویق افتاد.

وی به احیای هفت‌تپه خوزستان اشاره کرد و با بیان اینکه با ورود سپاه کربلا ستاد احیای هفت‌تپه در استان تشکیل شده است، گفت: فرایند ساخت یادمان شهدای هفت‌تپه از امروز  توسط سپاه کربلا مازندران آغاز و میله‌گرد بارگیری شد تا با کمک عشایر منطقه و فرمانداری شوش بتوانیم یادمانی در خور شأن رزمندگان و پیشکسوتان لشکر 25 کربلا بسازیم.

ملکی با اشاره به اینکه هفت‌تپه یادگار رزمندگان و پیشکسوتان است، شمار شهدای مازندرانی این منطقه را 72 شهید اعلام کرد و گفت: همچنین استان سمنان 40 شهید، گلستان 14 شهید و کهگیلویه و بویراحمد نیز 12 شهید تقدیم کردند و 5 شهید مدافع حرم استان نیز احیاگر هفت‌تپه بودند.

وی با بیان اینکه در طول شش سال گذشته با همکاری استانداری، سازمان برنامه و بودجه و ادارات 200 کتاب به چاپ رساندیم، گفت: کار تدوین در حوزه جنگل، جنگ، تاریخ شفاهی، کارنامه عملکردی پیش می‌رود و فرمانداران شهرستانها نیز پیگیر تدوین کتاب نقش شهرستانها در انقلاب و دفاع مقدس هستند.

این مسئول همچنین با بیان اینکه کتابهای کارنامه ای جمعیت هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان انتقال خون آماده چاپ است، گفت: از همه دستگاه‌ها انتظار داریم برای تدوین نقش عملکردی در دفاع مقدس پای کار بیایند و کتاب‌ها نوشته شود.

ملکی همچنین افزود: در ایام شهادت امام هادی (ع) قرار بود میزبان شش شهید گمنام یاشیم که بخاطر «کرونا» برنامه را لغو کردیم.

وی شمار یادمان‌های شهدا را 85 یادمان اعلام کرد و گفت: تعداد 75 یادمان ساخته شد و 10 یادمان دیگر نیز با همکاری شهرداری‌ها و نیروهای جهادگر بسیجی در دست ساخت است.

ملکی با بیان اینکه شهرداری ساری در سال 98 برای ساخت مرکز فرهنگی شش و نیم میلیارد تومان  هزینه کرد، گفت: برای تکمیل بخش اروندکنار 17 میلیارد تومان نیازمند است.

وی از بازدید سالانه نزدیک به 60 هزار نفر از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران و زیارت شهدای گمنام خبر داد و گفت: مجموعه فعال است و جوانان مراسم عقد و ازدواج‌شان را در این مکان برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار