رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله عنوان کرد؛

تولید واکسن کرونا در بازه زمانی کمتر از یک سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) گفت: تحقیقات توسط تیمی بسیار قوی برای ساختن واکسن کرونا در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم در بازه زمانی کمتر از یک سال واکسن کرونا را بسازیم.
کد خبر: ۳۸۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ - 01March 2020

تولید واکسن کرونا در بازه زمانی کمتر از یک سالبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دکتر «علیرضا جلالی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در نشست خبری قرارگاه مقابله با کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اصحاب رسانه که امروز در این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه ایام سختی را می‌گذاریم و شاهد دوره‌ای پر مخاطره در کشور هستیم، اظهار داشت: با یک مدیریت جهادی می‌توانیم از این مرحله سربلند عبور کنیم.

وی گفت: پس از تشخیص ویروس کرونا در کشور چین، تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه بقیه‌الله (عج) کار خود را شروع و با رصد نوع این بیماری، درباره نحوه مدیریت این بحران در چین تحقیق کردند.

جلالی با بیان اینکه دانشگاه بقیةالله (عج) آخرین مقالات چین در این خصوص را رصد و پیگیری می‌کند، افزود: اولین بیماری که در بیمارستان بقیةالله (عج) تشخیص داده شد، پزشکان ما مطابق با آخرین پروتکل‌های درمانی به درمان او پرداختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با بیان اینکه تا کنون سه هزار نفر در این بیمارستان ویزیت شده‌اند، بیان کرد: از این تعداد ۲۰۰ نفر بستری و بیمارانی که بهبود پیدا کرده بودند، ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه در دنیا هنوز درباره ساخت واکسن کرونا بحث وجود دارد، گفت: در مجموعه دانشگاه بقیةالله (عج) تحقیقات توسط تیمی بسیار قوی برای ساختن واکسن کرونا در حال انجام است و پیش‌بینی ما این است که با روش جدیدی که طراحی شده، بتوانیم در بازه زمانی کمتر از یک سال واکسن کرونا را بسازیم.

جلالی خاطرنشان کرد: کشف داروی کرونا از دیگر پروژه‌های این دانشگاه است که پنج تیم در این زمینه در حال فعالیت هستند و بر روی سه طرح و محور تحقیق می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه یکی از دارو‌های ما نتایج مثبتی بر روی افراد مبتلا به بیماری کرونا داشته است و باید نتایج بالینی آن را ببینیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) همچنین در خصوص ساخت کیت تشخیص کرونا گفت: در گذشته ۵۰ کیت تشخیص ویروس در این دانشگاه ساخته شده است و اکنون کار برای ساخت کیت تشخیص کرونا در حال انجام است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار