«بی‌بی‌سی‌ فارسی»، «ایران‌ اینترنشنال» و «من و تو»؛ ویروس‌های کثیف‌تر از کرونا

ایران نیز به مانند ۵۰ کشور دیگر، درگیر کرونا شده است؛ اما در کشور ما برخلاف سایر کشور‌ها علاوه بر ویروس پاتوژنی کرونا، ویروس رسانه‌ای کرونا هم رشد یافته است و انبوهی از رسانه‌های معاند با منبع درآمدی واحد و عمدتا مستقر در لندن، مشغول تخریب امنیت روانی مردم ما بواسطه کرونا هراسی هستند.
کد خبر: ۳۸۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 01March 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رسانه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین نظیر «بی‌بی‌سی‌ فارسی»، «من و تو» و «ایران‌ اینرنشنال» در ماجرای کرونا، شارلاتانیسم را به بالاترین سطح رساندند.

این رسانه‌های ضدمردم ایران که پیش‌تر به ویژه در یکی دو سال اخیر آشکار کرده‌اند قطعات پازل جنگ هیبریدی علیه مردم ایران هستند و بخش تروریسم رسانه‌ای را پیش می‌برند، در ماجرای کرونا نیز با انتشار اخبار تحریف‌شده و دروغ و همچنین بزرگنمایی غیر واقعی، همه تلاش خود را معطوف به القاء ترس و وحشت به مردم و هراس‌ افکنی در جامعه ما کردند.

«بی‌بی‌سی‌ فارسی»، «ایران‌ اینترنشنال» و «من و تو»؛ ویروس‌های کثیف‌تر از کرونا

کرونا یک «پاندمی» یا بیماری جهانی است؛ در ۵۰ کشور دنیا این بیماری شیوع پیدا کرده است، از شرق آسیا تا جنوب آمریکا؛ کشور‌های به ظاهر پیشرفته‌ای نظیر چین، ایتالیا، کره‌جنوبی، آلمان، آمریکا و ... در بالاترین سطح ممکن درگیر کرونا هستند.

ایران نیز به مانند ۵۰ کشور دیگر، درگیر کرونا شده است؛ اما در کشور ما برخلاف سایر کشور‌ها علاوه بر ویروس پاتوژنی کرونا، ویروس رسانه‌ای کرونا هم رشد یافته است و انبوهی از رسانه‌های معاند با منبع درآمدی واحد و عمدتا مستقر در لندن، مشغول تخریب امنیت روانی مردم ما بواسطه کروناهراسی هستند.

در جدیدترین نمونه، بنگاه خبرپراکنی و شایعه‌سازی بی‌بی‌سی فارسی بدون ذکر منبعی مدعی شده «تا روز پنجشنبه، ۸ اسفند، در مجموع ۲۱۰ نفر در شهر‌های مختلف ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان‌باخته‌اند»! این آمار ساختگی بی‌بی‌سی‌فارسی در شرایطی است که بنا بر اعلام وزارت بهداشت، تا ساعت ۱۳ روز شنبه (۱۰ اسفند)، در مجموع ۴۳ نفر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

«بی‌بی‌سی‌ فارسی»، «ایران‌ اینترنشنال» و «من و تو»؛ ویروس‌های کثیف‌تر از کرونا

اینکه بی‌بی‌سی‌فارسی که بر اساس پروتکل بی‌بی‌سی‌جهانی قاعدتا نباید بدون ذکر منبع، خبری را منتشر کند، اینچنین اقدام به انتشار آمار دروغ و غیرمستند در خصوص مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران می‌کند، فقط یک دلیل دارد و آن نیز عبارت است از ترساندن واهی مردم ایران از کرونا و عمل در پارادایم جنگ روانی علیه مردم ما جهت به شکست کشاندن روحیه و مقاومت آن‌ها و تولید نارضایتی عمومی در جامعه ما.

اما بدنبال ادعای بی‌بی‌سی‌فارسی در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در ایران، «کیانوش جهانپور» سخنگوی وزارت بهداشت، در فضای مجازی نوشت: رسانه ملکه نگران از اینکه از شبکه سعودی و آلبانی در مسابقه درغ جا بماند، بدون ذکر منبع عددی افزون بر مرگ و میر سندروم‌های حاد تنفسی در ایران را بجای کرونا به مخاطب غالب می‌کند. کرونا و شفافیت مثال‌زدنی ایران در انتشار اطلاعات آن، خیلی‌ها را آچمز کرده است».

اما اوج گاف‌های کرونایی را شبکه (صهیونیستی – بهایی) من و تو داد؛ این شبکه به ظاهر رسانه‌ای که با پول و اموال غارت‌شده مردم ایران توسط خاندان منحوس پهلوی اداره می‌شود و سیاه‌نمایی‌های مبتذل و مضحکی را به بهانه‌های مختلف پیرامون اوضاع ایران پخش می‌کند، کرونا را محملی برای بازکردن عقده‌های دین‌ستیزانه خود دانست و در برنامه اتاق خبر هفتم اسفندماه خود مدعی شد آیت‌الله بهجت برای در امان ماندن از مرض کرونا توصیه‌هایی، چون صدقه و توبه داشته‌اند! این خبرسازی ناشیانه دست‌اندرکاران منوتو در شرایطی است که آیت‌الله بهجت این فقیه عالی‌قدر و این عارف روشن‌ضمیر، بیش از ۱۰ سال است که به رحمت ایزدی پیوسته است.

گردانندگان منوتو به قدری از این گاف ناشیانه خود و واکنش‌های کاربران فضای مجازی به آن، دسپاچه شده بودند که دست به گافی دیگر زدند و همان برنامه را با همان شکل و ظاهر و سیر روایی، مجددا ضبط کردند؛ با این تفاوت که آن گاف گل‌درشت و ساختگی‌شان در خصوص توصیه «آیت‌الله بهجت» را حذف کردند و این بخش ضبط شده و اصلاح شده را در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی نظیر یوتیوب، بارگذاری کردند!

نکته قابل تامل آنکه در اصلاحیه ناشیانه شبکه (صهیونیستی – بهایی) من و تو، گافی دیگر مستتر بود و مجری غیرحرفه‌ای این شبکه لندنی، توصیه ساختگی منتسب‌شده به «آیت‌الله بهجت» را به نقل از «تسنیم» مخابره کرد و این خبرگزاری رسمی کشورمان را روزنامه خواند!

ایران‌اینترنشنال، شبکه سعودی مستقر در لندن که بواسطه حمایت‌های آشکارش از جنایات صهیونیست‌ها، در میان مردم ایران به شبکه‌ای (سعودی - صهیونیستی) معروف است، در ماجرای کرونا بسیار سعی کرد از سایر رقبای لندن‌نشینش نظیر بی‌بی‌سی‌فارسی و منوتو در دروغ‌پراکنی و القاء ترس واهی به مردم ایران پیشی بگیرد. این رسانه ضدایرانی، ابتدا مدعی شد محل اسکان و قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان چین، امنیتی است! وقتی این دروغ ایران اینترنشنال نگرفت؛ گردانندگان این شبکه لندن نشینِ (سعودی – صهیونیستی) وارد فاز افزایش تصاعدی قربانیان کرونا در ایران شدند!

در همین راستا، ایران‌اینترنشنال برای اینکه در سیاه‌نمایی و دروغ‌پراکنی از بی‌بی‌سی‌فارسی عقب نماند، روز شنبه (۱۰ اسفند) مدعی شد که آمار قربانیان کرونا در ایران به ۲۱۲ نفر رسیده است! این آمار ساختگی و غیرواقعی، دوتا بیشتر از آمار دروغ بی‌بی‌سی‌ فارسی بود که در روز پنجشنبه منتشر شده بود.

«بی‌بی‌سی‌ فارسی»، «ایران‌ اینترنشنال» و «من و تو»؛ ویروس‌های کثیف‌تر از کرونا

به نظر می‌رسد گردانندگان مجزای ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی‌فارسی برای بالابردن آمار تخیلی قربانیان کرونا در ایران و القاء وحشت از این طریق به جامعه ایران با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند؛ ظاهرا منابع مالی واحد این دو شبکه ضدایرانی مستقر در لندن که ردشان را باید در واشنگتن و تل‌آویو و ریاض جستجو کرد به آن‌ها گفته‌اند هر چقدر در قضیه کرونا، هراس بیشتری به مردم ایران تزریق کنید، بودجه بیشتری را در یافت می‌کنید.

علی‌ایحال، کار دشمن دشمنی است و شبه‌رسانه‌های منفوری نظیر بی‌بی‌سی‌فارسی و ایران‌اینترنشنال به عنوان بازو‌های رسانه‌ای پروژه فشار حداکثری آمریکا، در اذهان مردم ایران به عنوان رسانه‌های مروج خشونت و تروریسم حک شده‌اند و دروغ‌های آن‌ها دیگر در بین قاطبه مردم ایران مشتری ندارد. مهم آن است که مردم ایران در قبال ویروس کرونا که عمرش بیشتر نخواهد بود، آرامش و سکینه خود را حفظ کنند و فقط به آمار و توصیه‌های صادره از جانب ستاد ملی کرونا توجه کنند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار