معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران عنوان کرد؛

سپاه کربلا مازندران در خط مقدم مقابله با ویروس «کرونا» / 16 مرکز درمانی آماده جهاد مقدس

«مجتبی بلباسی» با بیان اینکه کادر بهداشتی سپاه کربلا با 16 مرکز درمانی در سراسر استان حضور فعال دارد، گفت: امروز نقش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در جهاد مقدس دفاع از مردم در مقابل این ویروس منحوس به خوبی مشهود است.
کد خبر: ۳۸۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ - 01March 2020

سپاه کربلا مازندران در خط مقدم مقابله با ویروس «کرونا» / 16 مرکز درمانی آماده جهاد مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مجتبی بلباسی» معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس «کرونا» در کشور و دنیا، اظهار داشت: استان مازندران هم مانند 15 استان دیگر به صورت جدی درگیر این بحران شده است.

وی افزود: لازمه مقابله با این ویروس دقت مردم را می‌طلبد؛ چرا که این ویروس قدرت انتشار بالایی دارد و خانواده‌ها حداکثر تلاش را برای تأمین سلامتی افراد مسن، کودکان و افراد آسیب‌پذیر داشته باشند و در خانه بمانند و در معرض انتشار گذرای این ویروس در شهر و خیابان و کوچه قرار نگیرند.

بلباسی ادامه داد: در صورت بروز علائمی چون تب، گلودرد، دردعضلانی و مشکلات محدود از مسکّن، تب بر، داروهای حمایتی، مایعات گرم، غذاهای مناسب استفاده کنند و از خوردن غذاهای سرد مثل ماست و ترشی پرهیز کنند.

وی استفاده از گیاهان دارویی مثل زنجبیل و آویشن را راه‌های مراقبت در منزل عنوان کرد و گفت: تا جایی که امکان دارد به خاطر حضور برخی بیماران که انتشار ویروس «کرونا» را دامن می‌زنند از رفتن به مراکز درمانی پرهیز کنند.

این مسئول استراحت در منزل را به افرادی که دچار مشکلات تنفسی شدند، توصیه کرد و گفت: مخصوصا کارمندان، کارگران، کادر اداری، افراد مسن و دارای بیماری های زمیه ای مثل دیابت، غدد، پرفشاری خون، مصرف کنندگان داروهای خاص در منزل بمانند و از رفت و آمدها و حضور در اجتماعات و مراسمات پرهیز کنند و در صورت هر گونه رفت و آمد دستها را شستشو داده و جاهایی که آلودگی دست بالا است حتما از ضدعفونی کننده استفاده شود.

بلباسی افزود: ما به عنوان معاونت بهداشت سپاه کربلا به عنوان عضو قرارگاه پدافند زیستی شفا در استان و استانداری حضور فعال داریم و در جلسات اهم مسائل و موارد مطروحه مورد نیاز حوزه سپاه را حمایت کردیم.

وی ادامه داد: سپاه به عنوان پشتیبان دولت در خط حمایت است تا بتوانیم با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشتی درمانی این مرحله را با کمترین ضایعات و کیفیت بالای خدمات به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه کادر بهداشتی سپاه کربلا با 16 مرکز درمانی در سراسر استان حضور فعال دارد، افزود: بیمارستان ولایت ساری، بیمارستان امام رضای چالوس و 14 درمانگاه کوچیک و بزرگ در سراسر استان در خدمت شبکه بهداشت و درمان و مردم است.

بلباسی با بیان اینکه ما با بکارگیری همه ظرفیت‌های سپاه در خدمت مردم پای کار آمدیم، گفت: امروز نقش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در جهاد مقدس دفاع از مردم در مقابل این ویروس منحوس به خوبی مشهود است.

وی با قدردانی از کادر پزشکی سپاه در این راستا اظهار کرد: با ایجاد امید حداکثری باید این مسائل و مشکلات را حل و فصل کنیم.

این مسئول همچنین گفت: در حوزه پادگان‌های سپاه و مراکز نظامی وابسته به نیروهای مسلح در سطح استان اقدامات و تدابیر خوبی صورت گرفته و تا جایی که ممکن بود برنامه‌ها و مراسمات و آموزش‌ها را حذف کردیم و فرصت ترخیص برای سربازان و کادر رسمی را فراهم کردیم تا در منزل بمانند و کمترین آسیب به جامعه نیروهای مسلح ما اتفاق بیفتد تا بعد از دوران بحران جدی با بازآفرینی همه ظرفیت‌ها نشاط و شادابی و معنویت را شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در کنار هم باشند و از اخبار و فضای مجازی ناامیدکننده و هشداردهنده‌های نابجا و احساس نگرانی‌ها دور بمانند، تصریح کرد: صدا و سیما با فراهم کردن فضای آموزشی مدارس و آموزش پیشگیری از ویروس کرونا اقدام به پخش برنامه‌های جالب و شاد در ماه رجب و آستانه میلاد امام علی (ع) و ماه شعبان و ایام میلاد ائمه اطهار (ع) کرده است و ما باید به همدیگر امید بدهیم و کمک کنیم کشور از این بحران عبور کند.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار