سرهنگ خاکی و امیردارابی در مراسم رونمایی از یسیر ؛

ماموریت پهپادهای ارتش برای شناسایی و دفاع از مرزهای شرق و جنوب شرق کشور/ امروزپهباد یکی از نیروهای مقتدر در حوزه پهپادی است

فرمانده گروه پهپادی نزاجا گفت: با تاکید فرمانده ارتش در جهت تقویت نوار مرزی شرقی و جنوب شرقی اقداماتی در حوزه پهپادی صورت گرفته است و پروازهایی در استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان داریم ، نیروی زمینی ارتش به همراه سایر نیروها پس از سال‌های دفاع مقدس به اهمیت حوزه پهپادی پی برد و امروز این نیرو یکی از نیروهای مقتدر در حوزه پهپادی است .
کد خبر: ۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱ - 28September 2013

ماموریت پهپادهای ارتش برای شناسایی و دفاع از  مرزهای شرق و جنوب شرق کشور/ امروزپهباد یکی از نیروهای مقتدر در حوزه پهپادی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ خاکی فرمانده گروه پهپادی حضرت ولیعصر (عج) نیروی زمینی ارتش در مراسم رونمایی از پهپاد یسیر که صبح امروز صورت گرفت، اظهار داشت: گروه تازه تاسیس پهپادی نزاجا طی یک سال گذشته توانسته است  قسمتی از سازماندهی  خود را به سرانجام رساند تقریبا به 50 درصد آمادگی برسد.

سرهنگ خاکی افزود: امروز ما در 5 قرارگاه نیروی زمینی، 5 یگان پهپادی منطقهای داریم که اکثر بار عملیاتی بر دوش آنها بوده است، در 6 ماه آخر 91 و 6 ماه اول 92، انواع پروازهای آزمایشی و رزمی  را در سراسر کشور انجام دادیم و علاوه بر این در 15 رزمایش شرکت داشته ایم.

فرمانده گروه پهپادی حضرت ولیعصر (عج) نیروی زمینی ارتش، اذعان داشت: بنا بر تاکید فرمانده ارتش در جهت تقویت نوار مرزی شرقی و جنوب شرقی اقداماتی در این حوزه صورت گرفته که بر همین راستا پروازهایی در استانهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان به صورت روزانه داریم، همچنین یک تیم کامل  پهپادی را به شرکت صنایع هوایی قدس جهت آموزش برای کار با پهپاد یسیر فرستاده ایم.

خاکی در پایان اظهار داشت: گروه پهپادی نزاجا جزو یگانهایی است که هیچ مشکلی در کریدورهای پروازی خود ندارد و قرار است پروازهایی را برای  آموزشی سالیانه در قرارگاه های پنجگانه نیروی زمینی ارتش اجرا کند.
 
در حاشیه این مراسم معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش امیر دارابی نیز به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش نیز مانند سایر نیروها پس از 8 سال جنگ تحمیلی اهمیت حوزه پهپادی را درک کردو امروز میبینید که  یکی از نیروهای مقتدر در حوزه پهپادی است.
 
وی افزود: امروز با تلاش و تخصص در صنایع دفاعی توانستیم به  ریزترین پرنده های بی سرنشین وبزرگترین پهپادهای رزمی دست یابیم .

دارابی در پایان خاطر نشان کرد: با استفاده از پهپادها در حوزه شناسایی مرزها، صدها کیلیومتر را پوشش میدهیم این در صورتی است که ما قبلا حتی نمی توانستیم چند کیلومتری خود را هم ببینیم که با تجهیز پهباد ها  به بمبها و راکتها اقدامات دفاعی و پشتیبانی را در خواهیم داشت. 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار