سردار مقیمی مطرح کرد؛

کشف بیش از ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشته

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به کشف بیش از ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشته، مبارزه با احتکار و قاچاق کالا‌های بهداشتی را اولویت اول این پلیس معرفی کرد.
کد خبر: ۳۸۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ - 03March 2020

مبارزه با احتکار و قاچاق کالا‌های بهداشتی از اولویت‌های پلیس/کشف بیش از ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشتهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: برابر مصوبات قرارگاه امنیت اقتصادی ناجا، مبارزه با گران‌فروشی، احتکار و قاچاق کالا‌های اساسی، بهداشتی و پزشکی، اولویت اول پلیس امنیت اقتصادی سراسر کشور اعلام و مقرر شد جلسات استانی این قرارگاه به ریاست فرماندهان انتظامی استان‌ها به صورت مستمر و هدفمند برگزار شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، مبارزه با جرم احتکار کالا تشدید شده است و کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی به صورت مستمر و شبانه روزی با بازدید میدانی از انبار‌های کالا نحوه توزیع کالا و تجهیزات بهداشتی را رصد اطلاعاتی می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن اعلام آمادگی این پلیس برای مقابله و مبارزه با احتکار کالا گفت: در طرح سراسری مقابله با احتکارکنندگان کالا به ویژه تجهیزات بهداشتی، در بازرسی از انبار‌ها و مراکز توزیع طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ تُن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی و تولید ماسک، ۴۴۷ هزار و ۱۹۵ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۴۲ هزار و ۴۷۰ عدد انواع ماسک، ۴۰۳ هزار و ۲۲۵ عدد انواع دستکش بهداشتی، هزار و ۵۰۰ بطری انواع مواد ضدعفونی‌کننده احتکاری کشف و پس از طی مراحل قانونی توسط مراجع مربوطه به مراکز بهداشتی تحویل و در این رابطه هشت متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار مقیمی احتکار کالا‌های ضروری مردم در شرایط حساس کنونی را جرمی بسیار سنگین و غیر اخلاقی عنوان و تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی برابر قانون با افرادی که با سوء استفاده از شرایط خاص جامعه دست به سودجویی زده و امنیت و سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند، برخورد قاطع کرده و تا پایان در کنار مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اولویت‌دار بودن جرایم مرتبط با احتکار، از شهروندان خواست به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت‌طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و... موضوع را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای آحاد مردم شریف ایران و اینکه پلیس امنیت اقتصادی همواره در کنار مردم و همراه آن‌هاست، بر استفاده از توان حداکثری پلیس امنیت اقتصادی برای ایجاد و حفظ امنیت اقتصادی تأکید کرد.

سردار مقیمی گفت: در مجموع پلیس امنیت اقتصادی از شروع طرح مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی (از دوم اسفندماه سال جاری تا دوازدهم اسفند)، موفق به کشف ۱۰ تن ماده ضدعفونی‌کننده، ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی و ماسک به همراه ۲۷ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۸۸ عدد تجهیزات بهداشتی شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار