دیدار سفیر ایران با رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه

سفیر ایران در دیدار با رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه، بر لزوم معرفی توانمندی‌های بخش‌های خصوصی دو کشور به همدیگر تأکید کرد.
کد خبر: ۳۸۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ - 03March 2020

دیدار سفیر ایران با رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو با «کنستانتین کاساچف» رئیس کمیسیون بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و آخرین تحولات برجام، به بحث و تبادل پرداختند.
کنستانتین کاساچف رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط پارلمانی بین ایران و روسیه، از حمایت نمایندگان پارلمان‌های دو کشور از ابتکارات یکدیگر در سازمان‌های بین المللی و از جمله سازمان همکاری شانگهای ابراز رضایت کرد و از توسعه روابط اقتصادی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا استقبال کرد.

وی نسبت به توسعه ارتباطات دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و تعاملات پارلمانی ایران و روسیه ابراز امیدواری کرد.

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه با اشاره به آخرین وضعیت سوریه گفت بر این باورم که در چارچوب روند آستانه، گفتگوی روسیه و ایران به حل و فصل معضلات منطقه‌ای کمک خواهد کرد.

کاظم جلالی نیز در این دیدار به اهمیت مناسبات پارلمانی اشاره و بر ضرورت حمایت همه جانبه قانونگذاران روسیه و ایران از گسترش روابط در زمینه‌های تجاری و اقتصادی تأکید کرد و افزود: لازم است بخش‌های خصوصی دو کشور توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود خود را به طرف مقابل معرفی کنند.

سفیر ایران در مسکو همچنین ضمن بررسی آخرین وضعیت برجام، به بدعهدی‌های اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها سازوکار اینستکس را ایجاد کردند، ولی اما تا این لحظه که با شما گفتگو می‌کنم، هیچ تراکنشی در چارچوب این سازوکار انجام نشده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها