بعیدی‌نژاد:

معاندین انقلاب تلاش می‌کنند به بهانه کرونا در ایران شکاف ایجاد کنند

سفیر ایران در انگلیس با اشاره به محموله‌های اخیر سازمان‌ها و کشورهای خارجی برای مقابله با ویروس کرونا در ایران هشدار داد که معاندین انقلاب تلاش می‌کنند تا به خیال خام خود، افکار عمومی ما را در یک بن بست فکری قرار داده و بین مردم و مسئولین بی اعتمادی ایجاد کنند.
کد خبر: ۳۸۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ - 03March 2020

معاندین انقلاب تلاش می‌کنند به بهانه کرونا در ایران شکاف ایجاد کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حمید بعیدی نژاد» روز سه‌شنبه با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود آورده است:‌ شبکه سازمان منافقین و جریان‌های معاند جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با طراحی یک سیاست خبری و رسانه‌ای بسیار مزوّرانه می‌خواهند به خیال خام خود، مردم و افکار عمومی ما را در یک بن بست فکری قرار دهند.

وی عنوان کرد: ‌اعضای سازمان منافقین و شبکه های معاند از طرفی در چند روز اول ابتلای کشور به ویروس کرونا که هنوز نیازی به سازماندهی دریافت کمک‌های پزشکی بین المللی و خرید اقلام فوری از کشورهای خارجی مطرح نبود، مرتب تبلیغات سازماندهی شده ای را طراحی کرده بودند که القا نمایند نظام از یکطرف در انزوای بین المللی قرار دارد و کشوری حاضر به ارسال کمک‌های فوری به ایران نیست و اما از طرف دیگر، حتی در موارد مشخص هدایا و کمک‌های خارجی در دسترس هم، کشور تمایل دارد حتی به قیمت از دست رفتن جان مردم، همین موارد کمک‌های اهدایی کشورهای غربی را رد کند.

سفیر کشورمان با اشاره به مرحله دوم افزایش تلاش‌های سازماندهی شده کشور برای کاهش ابتلای عموم مردم به ویروس کرونا و از جمله آمادگی جذب کمک‌های سازمان بهداشت جهانی، کمک‌های اهدایی کشورهای خارجی و همچنین تلاش کشور برای خرید اقلام مورد نیاز پزشکی از خارج از کشور افزود: همان جریان، کمپینی را شروع کرده‌اند که تجهیزات خارجی آلوده هستند و کشور نباید به‌هیچ‌وجه به سلامت اقلام پزشکی خارج از ایران اعتماد کند.

وی یادآور شد؛ این روزها هر روز هزاران توئیت و اطلاعات مجعول توسط منافقین با این مفهوم مشترک تولید می‌شود که اقلام پزشکی خارجی آلوده هستند و مردم باید از استفاده از این اقلام خودداری کنند.

بعیدی نژاد ادامه داد: همین جریان با راه اندازی هشتگ‌هایی در فضای مجازی تحت عنوان «کیت های آلوده» با پروفایل دینی-مذهبی و یا شخصیت‌های فداکار و شهید نظام، سعی در انحراف افکار عمومی دارند.

وی تصریح کرد:‌ برخی از افراد در فضای مجازی نیز ممکن است تحت تاثیر پیام‌های حماسی این جریانات مشکوک قرار گیرند و نا آگاهانه با پیام آنها همدردی کنند. اما هدف اصلی این تبلیغات ایجاد بی اعتمادی بین مردم و مسئولین نظام است.

سفیر کشورمان خاطر نشان کرد: بی شک سیاست اصلی کشورمان افزایش توان و تولید داخلی تجهیزات پزشکی و کیت‌های تشخیص توسط نیروهای کارآمد و پرتوان سربلند کشورمان است. اما همزمان، برای تقویت و تجهیز نظام بهداشتی و پزشکی فوری کشور به تجهیزات و اقلام پزشکی لازم، کشورمان با اعمال و رعایت تمامی استانداردهای ایمنی لازم، این اقلام لازم را از منابع مورد اعتماد تهیه و برای سلامت مردم عزیزمان بکار خواهد گرفت.

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان دیروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با قربانیان ویروس کرونا در ایران، از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند.

بر اساس این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، محموله‌ کیت‌های آزمایشگاهی، دستکش و لباس‌های مخصوص حفاظتی امروز (دوشنبه) سریعا با هواپیما به تهران منتقل خواهد شد.

سه کشور اروپایی همچنین متعهد شده‌اند که حدود پنج میلیون یورو از طریق سازمان بهداشت جهانی و سایر آژانس‌های بین‌المللی برای ایران ارسال کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها