فرانسه خواستار همکاری ایران با آژانس اتمی شد

فرانسه به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و از تهران خواست با این نهاد بین‌المللی همکاری کند.
کد خبر: ۳۸۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ - 03March 2020

فرانسه خواستار همکاری ایران با آژانس اتمی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، فرانسه امروز سه‌شنبه در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواسته با این نهاد بین‌المللی همکاری کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز سه‌شنبه از ایران خواسته «فوراً و به طور کامل» با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

ماکرون بعد از دیدار با «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس انرژی اتمی این اظهارات را بیان کرده است. پیشتر رسانه‌های گزارش داده بودند گروسی در دیدار با ماکرون از ایران خواسته درباره ذرات اورانیوم کشف شده «در یک سایت اعلام نشده در تهران» به «شفاف سازی» بپردازد.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور از ایران می‌خواهد به دقت به تعهدات و الزاماتش در زمینه راستی‌آزمایی‌های هسته‌ای عمل کرده و از تهران می‌خواهد فوراً و به طور کامل با آژانس همکاری کند.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز سه‌شنبه در گزارش جدید خود درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران پنج برابر محدودیت تعیین شده در برجام شده است.

نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد مدعی شده که ایران همچنان محدودیت‌های کلیدی که در توافق هسته‌ای وجود داشته از جمله سطح غنی‌سازی اورانیوم را «نقض کرده است.»

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها ادعا‌های کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی درباره داشتن «فعالیت‌های پنهان هسته‌ای» را رد و تأکید کرده است برنامه هسته‌ای این کشور برای مصارف صلح‌آمیز است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها