معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

روند اجرای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد سرعت می‌گیرد

«عزیز فیلی» از اختصاص اعتبار استانی و اعتبارات شهرداری به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در سال 99 خبر داد و گفت: روند اجرای این پروژه سرعت می‌گیرد.
کد خبر: ۳۸۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ - 04March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کمیته ‌مرکز فرهنگی و امور یادمان‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

«عزیز فیلی» معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس را از پروژه‌های اولویت‌دار و مهم استان عنوان کرد و اظهار داشت: ساخت این پروژه دغدغه همه ما است و موظف هستیم تلاش کنیم هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی با اشاره به تخصیص سه میلیارد تومان اعتبار ملی به این پروژه در سال 98، افزود: این اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیگیری شود، ضمن اینکه شهرداری مکلف است ظرف 2 هفته نسبت به انتخاب مشاور ذی‌صلاح و پیمانکار توانمند برای اجرای این پروژه اقدام کند تا زمان از دست نرود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مناقصه این پروژه باید تا قبل از پایان سال 98 انجام شود، گفت: به شورای برنامه‌ریزی استان پیشنهاد می‌دهیم که در سال 99 حداقل یک میلیارد تومان اعتبار استانی به این پروژه اختصاص دهد و شهرداری نیز تلاش کند در سال 99 یک میلیارد تومان برای اجرای این پروژه قرار دهد.

فیلی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست اعتبار ملی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس را از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری کند و عنوان کرد: از همه دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌خواهیم در سال 99 با جدیت بیشتری این پروژه را پیگیری کنند.

وی به یادمان شهدای گمنام یاسوج اشاره داشت و بیان کرد: این یادمان از مکان‌های فرهنگی مهم استان است که باید جاده دسترسی مناسب داشته باشد و مشکلات آن از جمله مشکل آب و روشنایی باید هر چه زودتر برطرف شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یادمان‌های شهدای گمنام مکان‌های مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند، ابراز کرد: فرمانداران شهرستان‌ها موظف شوند که برنامه‌های فرهنگی خود را در این یادمان‌ها برگزار کنند.

فیلی همچنین خواستار تعیین تکلیف یادمان‌های شهدای گمنام استان در 6 ماهه نخست سال 99 شد و گفت: تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام شهرهای دیشموک، سوق، چرام و سی‌سخت و دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج در اولویت بسیج سازندگی قرار گیرد به طوریکه شهریور سال 99 شاهد افتتاح این یادمان‌ها باشیم.

وی همچنین خواستار جدیت بیشتر دانشگاه یاسوج برای تکمیل یادمان شهدای گمنام این دانشگاه شد و تاکید کرد: دانشگاه یاسوج دغدغه بیشتری برای تکمیل این یادمان داشته باشد ضمن اینکه ما هم 100 میلیون تومان اعتبار برای آن قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها