مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

تخصیص بخشی از اعتبارات پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «امیرعباس آسمند» گفت: بخشی از اعتبارات پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در قالب استان‌های فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس، به این پروژه اختصاص یافته و باید هر چه سریع‌تر این پروژه به پیمانکار واگذار شود.
کد خبر: ۳۸۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ - 04March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، چهارمین نشست کمیته ‌مرکز فرهنگی و امور یادمان‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از رفع موانع احداث پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خبر داد و اظهار داشت: هشت میلیارد تومان اعتبار به صورت مشترک با استان چهار محال و بختیاری به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اختصاص یافته بود که از این میزان 6 میلیارد و 900 میلیون تومان تخصیص یافت.

وی افزود: از 6 میلیارد و 900 میلیون تومان تخصیص یافته، سه میلیارد تومان آن به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در قالب استان‌های فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس تخصیص یافت که بر این اساس، باید هر چه سریع‌تر این پروژه به پیمانکار واگذار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تشریح گزارشی از آخرین وضعیت یادمان‌های شهدای گمنام استان، گفت: تعدادی از این یادمان‌ها برای ساخت و تکمیل نیازمند اعتبار هستند که در این زمینه خواستار همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم.

آسمند عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود که 180میلیون تومان برای ساخت و تکمیل یادمان شهدای گمنام سوق، 200 میلیون تومان برای یادمان شهدای گمنام دیشموک، 50 میلیون تومان برای یادمان شهر چرام و حدود 100 میلیون تومان برای یادمان سی‌سخت اعتبار قرار داده شود تا هر چه زودتر شاهد ساماندهی این یادمان‌های شهدای گمنام باشیم.

وی به یادمان شهدای گمنام یاسوج واقع در تپه نورالشهدای این شهر اشاره داشت و بیان کرد: این یادمان یکی از المان‌های گردشگری دفاع مقدس استان بوده که سالانه شاهد حضور زائران زیادی است اما متاسفانه مشکلاتی در زمینه جاده دسترسی، روشنایی و آب دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خواستار اقدام عاجل هیئت امنای یادمان شهدای گمنام یاسوج برای رفع مشکلات این مکان فرهنگی شد و عنوان کرد: کار توسعه این یادمان نیز به بسیج سازندگی واگذار شده که از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌خواهیم هر چه سریع‌تر اعتبار موردنیاز برای این پروژه را اختصاص دهد.

آسمند همچنین از صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواست در تبلیغات گردشگری خود یادمان‌ها شهدای گمنام را به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار