تحولات ادلب سوریه؛ ۲ روستا آزاد شد و ۲۸ تروریست کشته شدند

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها دراستان ادلب، منجر به کشته شدن ۲۸ تروریست و آزادسازی چند منطقه شد.
کد خبر: ۳۸۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ - 04March 2020

تحولات ادلب سوریه؛ ۲ روستا آزاد شد و ۲۸ تروریست کشته شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، درگیری‌های امروز چهارشنبه (۱۴ اسفند) بین گروه‌های مسلح تروریستی مورد حمایت ترکیه از یک طرف و بین ارتش سوریه و نیرو‌های متحد آن در استان ادلب منجر به تلفات سنگین تروریست‌ها شد.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان دولت سوریه است، لحظاتی پیش اعلام کرد که در درگیری‌های اطراف شهر «سَراقِب» واقع در شرق استان ادلب ۲۸ نفر از تروریست‌های مسلح کشته شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز به نقل از خبرنگار اعزامی خود در جبهه ادلب گزارش داد که تلاش گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه برای اشغال روستا «ترنبه» و آثار «شنشراح» در ریف استان ادب ناکام مانده است.

بر اساس این گزارش، عناصر گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) با حمایت آتش‌باری نیرو‌های ترکیه سعی داشتن وارد روستای مذکور شوند که با پاتک ارتش سوریه این حمله دفع شد و ترویست‌ها متحمل کشته و زخمی شدند.

در محور روستای «سفوهن» واقع در جنوب استان ادلب نیز یگان‌های ارتش سوریه مواضع و خطوط مقدم تروریست‌ها را با موشک‌های نقطه‌زن هدف قرار دادند و موفق به عقب‌راندن آن‌ها از این روستا شدند و این پیشروی بنا به گفته خبرنگار سانا همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح مدعی شدند که آن‌ها شهرک «شیخ عقیل» را در نزدیکی «قبتان الحبل» اشغال کرده‌اند.

خبرگزاری استپ (وابسته به مخالفان) نیز از حمله راکتی و توپخانه‌ای گروهک «انصار التوحید» به مواضع ارتش سوریه در شهرک «کفرنبل» و اطراف آن خبر داد. برخی منابع غیررسمی نیز مدعی شدند که گروه‌های مسلح تروریستی شماری از نیرو‌های حز‌ب‌الله را در استان حلب به اسارت گرفته‌اند.

با این حال خبرگزاری مذکور اذعان کرد که ارتش سوریه در محور جنوب ادلب، روستایی الفطیره را از گرو‌ه‌های مسلح و تروریستی پس گرفته است.

شبکه المیادین لبنان عصر امروز گزارش داد که بر اساس اطلاعات درج شده به بیرون، ترکیه و روسیه به توافق رسیدند که در ادلب منطقه خالی از سلاح ایجاد شود. ایجاد منطقه کاهش تنش یکی از توافقات مسکو و آنکارا موسوم به توافق سوچی در سال ۲۰۱۸ بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار