انعقاد تفاهم نامه بسیج و وزارت بهداشت/ آغاز طرح ملی کنترل کرونا از فردا

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما همه ظرفیت‌های درمانی بهداشتی و کادر‌های تخصصی خود را آماده کردیم که در حجم وسیع و در جغرافیای مورد نظر و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی این جهاد مقدس را توسعه دهیم.
کد خبر: ۳۸۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ - 04March 2020

انعقاد تفاهم نامه بسیج و وزارت بهداشت/ آغاز طرح ملی کنترل کرونا از فردابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست عصر امروز (چهارشنبه) با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که در راستای انعقاد تفاهم نامه میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد، اظهار داشت: با همکاری وزارت بهداشت از چند نقطه مشخص طرح ملی را آغاز می‌کنیم و از ظرفیت‌های بسبج در این مسیر استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تاکیدکرد: ما همه ظرفیت‌های درمانی بهداشتی و کادر‌های تخصصی خود را آماده کردیم که در حجم وسیع و در جغرافیای مورد نظر با هماهنگی کادر‌های بهداشت و درمان استان‌ها و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور این جهاد مقدس را توسعه دهیم.

همچنین سعید نمکی در نشست با رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما در کل کشور بیش از ۱۷ هزار خانه بهداشت و بیش از ۹ هزار مرکز جامع سلامت در شهر‌ها و روستا‌ها داریم. بنا داریم کاری سازمان یافته در این مراکز و پایگاه‌های بسیج آغاز کنیم و از طریق سامانه‌ها و تماس تلفنی با خانواده ها، موارد مشکوک به مبتلا را به این مراکز دعوت کنیم.

وی گفت: پس از دعوت افراد دارای علایم در این مراکز بررسی می‌شوند تا اولا دارو‌ها و آموزش‌های لازم را برای مراقبت در منزل دریافت کنند و بعد هم با پیگیری روزمره وضعیتشان بررسی شود.

نمکی افزود: این افراد هر روز از طریق سامانه یا تماس تلفنی ارزیابی خواهند شد، اگر بعد از سه روز از لحاظ جسمی بهبود نداشتند به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند، یا اگر نیاز بود با حضور تیم درمان، منازل گندزدایی و سایر اعضای خانواده ایزوله می‌شوند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ارتباط ما با مردم از طریق سامانه و تلفن خواهد بود. همچنین در گلوگاه‌های شهر‌هایی که دچار شیوع شده اند هم، کنترل خواهیم داشت.

وی گفت: این طرح ابتدا از ۳-۴ نقطه کشور آغاز می‌شود و پس از سه روز کار را در سایر استان‌ها توسعه خواهیم داد، امیدواریم با یک همکاری مشترک، خبر خوش مهار کردن بیماری را به مردم اعلام کنیم.

وزیر بهداشت گفت: آنچه امروز درباره مدیریت کرونا در کشور داریم از روز‌های قبل بسیار سازمان یافته‌تر است. اگر امروز تعداد مبتلایان افزایش یافته بخاطر افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور است که در تسریع شناسایی بیماران افزایش یافته است.

وی گفت: فاصله مرگ‌ها با موارد ابتلا افزایش یافته و میزان بهبود یافته‌ها حدود ۲۵ درصد مبتلایان است.

نمکی افزود: بنده سال‌ها پیش در بسیج واکسیناسیون کشور با سازمان بسیج مستضعفین همکاری‌های خوبی داشتم و این تجربه را در مبارزه با کرونا تکرار خواهیم کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار