حماس:

تخریب منازل فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها، اقدام تروریستی است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به تخریب منازل دو اسیر فلسطینی توسط صهیونیستها گفت که این مسئله، یک اقدام تروریستی و رفتار گروهک‌هاست.
کد خبر: ۳۸۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ - 05March 2020

تخریب منازل فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها، اقدام تروریستی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیروهای اشغالگر قدس بامداد امروز پنجشنبه منزل دو اسیر فلسطینی را تخریب کردند.

منابع فلسطینی خبر دادند که این منازل متعلق به «یزن مغامس» در شهرک «بیرزیت» واقع در شمال رام الله و «ولید حناتشه» در محله «الطیره» واقع در غرب این شهر بوده است.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این اقدام صهیونیستها گفت که تخریب منازل این دو اسیر فلسطینی، «یک اقدام تروریستی و رفتار گروهک‌هاست.»

خبرگزاری «صفا» فلسطین به نقل از قاسم گزارش داد که سیاست تخریب منازل نیروهای مقاومت، از زمان آغاز انقلاب معاصر فلسطین، شکست خورده است.

وی تأکید کرد که تداوم سیاست تخریب توسط صهیونیست‌ها بیانگر این است که این رژیم، نمی‌تواند با ملت ما مقابله کند.

سخنگوی حماس در پایان خاطر نشان کرد: توهم رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه، این سیاست، اراده ملت ما را در هم خواهد شکست یا مبارزه آن را متوقف خواهد کرد، بیانگر حماقت این استعمارگرِ متکبر است.

نظامیان صهیونیست صبح امروز با تجهیزات نظامی، به بیرزیت حمله و منزل مغامس را محاصره کردند و سپس، آن را با خاک یکسان کردند.

پس از تخریب این منزل، نظامیان صهیونیست در اطراف این منزل، گاز اشک‌آور شلیک کردند که باعث شد شمار زیادی از غیرنطامیانی که در این منطقه حضور داشتند، احساس خفگی کنند.

نیروهای صهیونیستی، سپس محله الطیره را محاصره و دیوارهای منزل حناتشه را تخریب کردند. همزمان با این تخریب، صدای مهیب انفجار نیز شنیده شد.

در همین ارتباط، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اوایل دی ماه گذشته تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با تخریب منازل مسکونی فلسطینیان، مرتکب «جنایت جنگی» در حق مردم فلسطین شده است.

این نهاد فلسطینی تصریح کرد: «طبق قوانین کیفری بین‌المللی، تخریب منازل، جنایت جنگی است و دادگاه جنایی بین‌المللی باید به کار خود برای مجازات هر مسئولی اسرائیلی که در ارتکاب این جنایت دست داشت، ادامه دهد».

این وزارتخانه افزود: «گزارش ماهانه صادره دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل «اوچا» نشان می‌دهد که اسرائیل در سال 2019، 617 ساختمان را در کرانه باختری از جمله قدس شرقی را تخریب و مصادره کرده است که در نتیجه آن 898 فلسطینی مجبور به مهاجرت شدند».

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها