معرفی کتاب؛

«سه تار دلش»

کتاب «سه تار دلش» داستان شهیدان والا مقام سید محمود، سید علی اصغر و سید محسن میرکریمی از شهدای روستای قلعه نوخرقان از توابع شهرستان شاهرود است.
کد خبر: ۳۸۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ - 09June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، کتاب «سه تار دلش» داستان«سه تار دلش»  ///عکس الصاق شود///---------- لطفا یگید چطور بذارم چون هرچی میذارم  سمت راست  بارگذاری میشه  یا  مثل  الان میشه!!!! شهیدان والا مقام سید محمود، سید علی اصغر و سید محسن میرکریمی از شهدای روستای قلعه نوخرقان از توابع شهرستان شاهرود است که به قلم «فرزانه نعیمی» در سال 1398 به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان چاپ و منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

در منطقه حمیدیه بودیم؛ هروقت؛ عملیات داشتیم یكسری وسایل به بچه ها می دادیم. از بلندگو اعلام كردند: بچه ها بیایید مهمات تحویل بگیرید؛ همه بچه ها برای گرفتن كیف های شخصی و وسائل هجوم آوردند و حسابی شلوغ شد. اون زمان معاون دسته بودم و طبق معمول بچه ها را دعوت به سكوت و آرامش كردم و سخت مشغول نظم و ترتیب دادن آنها بودم كه سیدمحسن آمد كنارم و گفت:

حسین بیا برویم زیردرخت دعای جوشن كبیر بخوانیم.

بهش گفتم: داداش این دعا صدبنده؛ نمیرسیم.

گفت: تو بیا دوتایی میخوانیم.

گفتم: باشه الان میام؛ بعد به یكی از بچه ها اشاره كردم؛ بیا برویم باسیدمحسن دعای جوشن بخوانیم.

اونم گفت: تو برو منم میام.

رفتم پیش سیدمحسن و گفتم: صبركن فلانی هم بیاید سه تایی دعا میخوانیم.

سیدمحسن ناراحت شد و گفت: اگرتوی كار خیر دو نفر بخواهند شركت كنند؛ مطمئن باش بشوند 3 نفر؛ محاله اون كار انجام بشه.

گفتم: یعنی چی؟ این چه حرفیه؟

گفت: حالا صبركن؛ اگرتونستی بخونی...

خواستم آن روز بهش ثابت كنم كه میشه!!! اما هنوز 23 بند نخوانده بودیم كه فرمان حركت دادند و ما راه افتادیم.

«حسین رضایی»

بخشی از وصیت نامه شهید سیدمحمود میركریمی که در این کتاب آمده است:

خواهر گرامیم رسالت بالاتر متوجه تو خواهد بود واگر در ادامه رسالتم كوشا نباشی خونم به هدر خواهد رفت.

پس خواهرم تمنا میكنم غفلت و فراموشی تو را در برنگیرد و خون ما را از یاد ببری و شیاطین بر تو غلبه نماید. خواهرم حجابت را فراموش نكن همین حجاب در كلام؛ در رفتار؛ پوشش و جسم را میگویم نه فقط حجاب پوشش و لحظهای همچون زینب از پا ننشین و باز هم تذكر دائم در جهاد باشد (جهاد اكبر و جهاد اصغر) و بدنبال امام بزرگوار حركت نما؛ بدنبال همان خط حزب الله...

بخشی از وصیت نامه روحانی شهید سیدعلی اصغركریمی:

پس ما شتاب می كنیم تا به آرزوی خود برسیم كه شاید جزء شهیدان كربلا محسوب شویم. ای مادرم بر مزار من گریه نكن كه دشمن به شوق نشیند.

هرچند هم كه گریه كردن برشهید؛ زنده نگه داشتن راه اوست از امت رزمنده مان میخواهم تا همیشه به فكر خون شهیدان باشند و هرگز لحظه ای غفلت مگزینند.

همیشه دعاگوی این مرد بزرگ؛ این مرد خدا امام خمینی باشند و از خدا بخواهید او را تا انقلاب مهدی زنده نگه دارد. و از بلیات در پناه خود نگه دارد ملت ما نباید بی تفاوت در مقابل هرگونه جریان انحرافی باشد و چنان پیكار كنند و فریاد تكبیر ا... اكبر سر دهند كه دشمن انقلاب به لرزه بیفتد و توان حرف زدن و نای راه رفتن و خوشحالی در صورت او ظاهر نشود و همچنین علما و طلبه های حوزه ها و بخصوص حوزه های قم كه این ها مسئولیت بزرگی به گردن دارند.

الهی آمین

منافقان از خدا بی خبر را هرچه زودتر از صحنه روزگار برانداز.

مادر دخترت را چنان تربیت كن كه تربیت زینبی باشد؛ كه تربیت او پیامی از خون من باشد مخصوصا حجابش.

پدرم؛ برادرانم را اخلاق حسینی بیاموز كه مسئولیت آنها به گردن توست چنانچه غافل شوی دچار عذاب نزد خدا خواهی شد.

کتاب «سه تار دلش» داستان شهیدان والا مقام سید محمود، سید علی اصغر و سید محسن میرکریمی به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان و توسط انتشارات «صریر» در 120 صفحه به شمارگان 500 نسخه با قطع رقعی در سال 1398 چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها