رئیس بیمارستان امام علی(ع) ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تولید لباس های ایزوله و ماسک توسط کادر بیمارستان امام علی(ع) ارتش

دکتر «ساسان محسنی» گفت: بیمارستان امام علی (ع) در راستای اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی با استفاده از منابع و ظرفیت داخلی و نیروی متخصص خود به طراحی و دوخت لباس‌های محافظ ایزوله و ماسک کرده است.
کد خبر: ۳۸۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ - 05March 2020

دکتر «ساسان محسنی» رئیس بیمارستان امام علی (ع) ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، اظهار داشت: بیمارستان امام علی (ع) به محض دریافت خبر از سلسله مراتب فرماندهی اداره بهداشت و درمان نزاجا، قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب، قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با توجه به اهمیت موضوع، تیم جنگ نوین و واکنش سریع بهداشت و درمان را تشکیل داده و پیش بینی بخش‌های حاد تنفسی، اورژانس و قسمت ایزوله و سایر قسمت ها را انجام داده و تخت‌هایی در این زمینه طراحی و برای انجام این ماموریت آماده شده است.

وی افزود: برنامه ای برای پزشکان مقیم در نظر گرفته است که دارای تخصص عفونی و داخلی هستند که از تجربه بسیار بالایی در این زمینه برخوردارند. این بیمارستان برابر بررسی‌های به‌عمل آمده جز معدود بیمارستان هایی  است که دارای پزشکان عفونی و داخلی به صورت مقیم می باشد.

رئیس بیمارستان امام علی(ع) ارتش تصریح کرد: مورد بسیار حائز اهمیت سرلوحه قرار دادن آموزش در این زمینه می باشد که توسط تیم های جنگ نوین و واکنش سریع در 3 سطح فرماندهان، کارکنان پایور، کارکنان وظیفه و خانواده کارکنان انجام می شود.

محسنی خاطرنشان کرد: تیم های آموزشی بهداشتی در یک برنامه بسیار سریع و فشرده از یگان‌های تابعه ارتش بازدید نموده و نسبت به بروز رسانی اطلاعات و آموزش فرماندهان و مسئولین بهداری یگان‌ها می پردازند.

وی با اشاره به اقدامات بعمل‌‌آمده در خصوص مبارزه با ویروس کرونا در پادگان‌ها افزود: یگان‌ها روزانه اماکن و تاسیسات خود را ضدعفونی نموده و نسبت به اسکرین و غربالگری اولیه کارکنان در بدو ورود توسط مسئولین بهداری و با کنترل مکرر سیستم غذایی اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند.

محسنی بیان داشت: در راستای اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و تدابیر و تاکید سلسله مراتب فرماندهی کار جهادی و استفاده از ظرفیت ها و منابع در دستور کار بیمارستان می باشد.

وی افزود: با استفاده از منابع و ظرفیت داخلی و نیروی متخصص اقدام جهادی نسبت به طراحی و دوخت لباس های محافظ ایزوله سرهم قابل استریل و اتوکلاو برای کارکنان و بیمارانی که مشکوک به ویروس کرونا هستند، را انجام داده است که در مقایسه با نوع خارجی، هزینه کمتری نسبت به آن دارد.همجنین دومین کار جهادی بیمارستان تولید ماسک می باشد که در اختیار کارکنان درمانی بیمارستان و بیماران قرار داده می‌شود.

رئیس بیمارستان امام علی(ع) با اشاره به قرار گرفتن این بیمارستان به عنوان بیمارستان پشتیبان جهت مقابله با ویروس کرونا، گفت: بیمارستان تمهیدات لازم در خصوص کلیه اقلام آمادی، دارویی و لباس های حفاظتی فردی مورد نیاز را انجام داده است و هم اکنون همه بخش‌های بیمارستان در حال آماده باش کامل قرار دارند تا خدای نکرده در صورت نیاز برابر دستور به صورت آفندی عمل نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها