آمادگی سپاه قدس برای احداث ۴۸ ساعته بیمارستان صحرایی در گیلان

«محمدحسین قربانی» عضو قرارگاه مرکزی ستاد مبارزه با ویروس کرونا کشور گفت: سپاه قدس استان گیلان این آمادگی را دارد تا در مدت ۴۸ ساعت یک بیمارستان صحرایی با بهترین امکانات را در استان بسازد.
کد خبر: ۳۸۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ - 05March 2020

آمادگی سپاه برای احداث ۴۸ ساعته بیمارستان صحرایی در گیلان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، محمدحسین قربانی عضو قرارگاه مرکزی ستاد مبارزه با ویروس کرونا کشور، صبح امروز (پنجشنبه) با بیان اینکه تمام نهادهای درمانی و خدمات‌رسان در گیلان در حال تلاش برای کنترل شیوع ویروس کرونا هستند، اظهار داشت: جلسات مختلفی در طی دو هفته اخیر با مسؤولان استانی و ارشد وزارت بهداشت برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.

عضو قرارگاه مرکزی ستاد مبارزه با ویروس کرونا کشور با تأکید بر تجهیز بیمارستان‌های استان گیلان گفت: باید ابتدا تجهیزات و امکانات بیمارستان‌های موجود را افزایش داده و در صورت نیاز و داشتن کادر لازم باید بیمارستان‌هایی که امکان پذیرش بیمار دارند را تجهیز کنیم.

وی با اذعان به اینکه احداث بیمارستان صحرایی در استان گیلان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با تصویب ستاد مبارزه با کرونا استان، مسؤولان مربوطه شرایط را برای احداث بیمارستان صحرایی در گیلان فراهم کرده و در صورت نیاز و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های استان ، قطعاً با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، سپاه قدس و ارتش این بیمارستان احداث می‌شود.

قربانی از عدم تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران کرونا یا مشکوک به آن خبر داد و افزود: هنوز ظرفیت بیمارستان‌هایی به‌مانند سیاهکل و کوثر آستانه‌اشرفیه تکمیل‌نشده و کادر درمانی لازم در آن‌ها وجود دارد به همین دلیل امروز درخواست افزایش ۱۴ تخت به بیمارستان کوثر، ۱۵۰ تخت به بیمارستان حضرت رسول (ص) رشت را دادیم.

وی با اشاره به آمادگی سپاه قدس  برای احداث ۴۸ ساعته بیمارستان صحرایی در استان گیلان ، بیان کرد: به‌ محض این که در استان کمبود بیمارستان احساس شود سپاه قدس این آمادگی را دارد تا در مدت ۴۸ ساعت یک بیمارستان صحرایی با بهترین امکانات را در استان بسازد.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گیلان پیک بیماری کرونا در کشور است، گفت: با توجه به شرایط موجود، گیلان اصلاً آمادگی پذیرش گردشگر را نداشته و از مردم درخواست دارم به‌هیچ‌وجه به استان گیلان سفر نکنند.

قربانی با درخواست از مردم برای رعایت نکات بهداشتی بیان کرد: امکان دارد در چند روز آینده شرایط در استان بحرانی شود بنابراین مردم از خانه‌های خود اصلاً خارج نشوند در غیر این صورت شاید نیاز به ایزوله کردن کل استان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها