اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه قائمشهر تشریح شد

سرهنگ «حسین علیزاده» به تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی توسط سپاه شهرستان قائمشهر پرداخت و گفت: مردم و مسئولین نظام باید با رعایت پدافند زیستی با دشمن مقابله کرده تا ادامه دهنده راه و مکتب شهید سلیمانی‌ها باشیم.
کد خبر: ۳۸۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ - 05March 2020

تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی توسط سپاه شهرستان قائمشهربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «حسین علیزاده» فرمانده سپاه قائمشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه این شهرستان اظهار داشت: با شیوع «کرونا» در کشور جلسه قرارگاه پدافند زیستی را در سپاه شهرستان تشکیل دادیم و به مراتب برای پیشگیری از این ویروس منحوس با یک نگاه شهرستانی با حضور متخصصان و فرماندهان حوزه‌ها جلساتی داشتیم که نتایج آن را به شورای تامین اطلاع رسانی کردیم.

فرمانده سپاه قائمشهر با اشاره به اینکه جو غالب در شهرستان با توجه به تعطیلی مناسک‌های مذهبی و نماز جمعه همچنین محدود کردن اصناف و جمع کردن خرده فروش‌ها و نیز محدودیت فعالیت نانوایی‌ها، امنیت روانی مردم را تحت الشعاع قرار داد، افزود: روند توزیع ماسک‌های بهداشتی و نیز محلول‌های ضدعفونی هم به نحوی بود که امنیت روانی مردم را بهم می‌زند که در جلسه شواری تامین به این روند توزیع اشکلاتی وارد کردیم و گفتیم این روند در جهت برآورده شدن خواسته‌های دشمنان است.

علیزاده با یادآوری تجربه 41 ساله انقلاب اسلامی در بحران‌ها ادامه داد: در این 41 سال هر کاری مردم محور بود، در آن پیشرفت کردیم لذا جلساتی با فرماندهان حوزه‌ها برگزار شد تا پایگاه‌های محلی را برای این بحران فعال کنیم.

فرمانده سپاه قائمشهر با اعلام اینکه 15 ایستگاه سلامت در گلوگاه‌های شهر برپا کردیم، افزود: بسیجیان به صورت خودجوش در این پایگاه‌ها علاوه بر توزیع پک‌های آموزشی که از مراکز بهداشت و درمان است، خودروهای شخصی، اسنپ‌ها، آژانس‌ها و ماشین‌هایی که در رفت و آمد هستند را با سمپاش‌ها ویروس کشی می‌کنند که این کار با استقبال خوب مردم مواجه شد.

علیزاده با بیان اینکه ضدعفونی معابر، اماکن پر رفت و آمد، بازارها و پاساژها هم عفونت زدایی شد، خاطرنشان کرد: سپاه کمپ‌های اعتیاد، کلانتری‌ها، مساجد، پارک‌ها هم ضدعفونی کرد.

فرمانده سپاه قائمشهر در ادامه از ضدعفونی محوطه بیمارستان‌های رازی و حضرت ولی‌عصر (عج) خبر داد و اضافه کرد: سپاه با خودروهای جنگ نوین و طی یک رزمایش پدافند زیستی محوطه بیمارستان‌ها را گندزدایی کرد که علاوه بر استقبال کادر درمانی، روحیه مضاعفی هم برای پزشکان و پرستارن و مراجعه کنندگان در برداشت.

علیزاده در ادامه از بکارگیری بسیجیان در نانوایی‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: بسیجیان داوطلب در نانوانی‌ها با رعایت نکات بهداشتی در توزیع نان به مردم، به نانواها کمک می‌کنند.

فرمانده سپاه قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی کارگاه تولید ماسک‌های بهداشتی خبر داد و گفت: مجوز راه اندازی این کارگاه صادر شد و پیش‌بینی می‌شود روزانه 5 هزار ماسک بهداشتی به همراه محلول‌های ضدعفونی مورد تایید بهداشت، به صورت پک‌های بهداشتی بین مردم توزیع شود.

علیزاده با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر به دلیل جو وحشتی که در سطح شهرستان حاکم بود، خاطرنشان کرد: با اقدامات پیشگیرانه تیم‌های علمیات روانی و اطمینان خاطر دادن به مردم برای توزیع اقلام بهداشتی، شاهد آرامش نسبی در شهر هستیم.

فرمانده سپاه قائمشهر در پایان سخنان خود با اشاره به مفاهیم قرآنی و دشمنی دشمنان با اسلام متذکر شد: دشمن هیچوقت دست از ضربه زدن به اسلام بر نمی‌دارد و توطئه‌ها و هجمه‌ها در طول انقلاب در تمامی بخش‌ها از فرهنگی، اقتصادی بوده و حالا هم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

به گفته علیزاده پدافند غیرعامل لازمه دفاع در برابر دشمن است و امروزه باید راهبرد مقاومت فعال که از منویات رهبر معظم انقلاب است را به طور جدی ادامه دهیم و نگذاریم تا دشمنان به اهداف خود دست پیدا کنند.

فرمانده سپاه قائمشهر تاکید کرد: مردم و مسئولین نظام نیز باید در این زمینه هوشیار باشند و با رعایت پدافند زیستی با دشمن مقابله کرده تا ادامه دهنده راه و مکتب شهید سلیمانی‌ها و حاج قاسم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار